Farmors opskrifter fra 1946

mandag den 1. august 2011

Gik i selvsving

Grønsagerne er nu begyndt deres indtogsmarch i kolonihaven… og atter engang er det tydeligt, vi igen gik i selvsving i foråret, da der skulle forspires. Hellere forspire lidt for meget, hvis det skulle slå fejl… men det gjorde det ikke. Så i øjeblikket vælter vi os i kinakål og squash.

Vi kan slet slet ikke følge med, så der bliver foræret væk til højre og venstre. Jeg kan ikke nænne at smide noget ud… og hverken kinakål eller squash egner sig til at blive frosset. Forsøgte med squash sidste år, hvor planen var, at de så skulle bruges til blendede supper… men den konsistens supperne får af frosne squash, den bryder jeg mig ikke om.
Egentlig er det et luksusproblem… og jeg kan kun glæde mig over, hvor mange penge jeg kan spare. Faktisk er det totalt uhørt, så høje priserne er på sæsonens grøntsager, specielt når man tænker på, hvor nemme de er at dyrke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar