Farmors opskrifter fra 1946

onsdag den 28. december 2011

Mad-depression??

Efter 3 dage i streg med julesul, alkohol og snolder… er det en hel befrielse at skulle til at tænke på kropsvenlig mad. Mad med bunker af grønsager. Mad der ikke efterlader mig prustende på den 4-benede med dertil følgende sure opstød. I det hele taget… bare mad jeg selv har 100% kontrol over.  
Jeg elsker julemad… det gør jeg. Jeg har bare slet ingen hæmninger, når det bliver stillet foran mig. Der bliver kastet i hovedet med store armbevægelser… på trods af jeg ved… tilfredshedsfølelsen langsomt vender sig imod mig og bliver til kvalme og tristhed.

I form kan du blandt meget andet nyttigt læsestof læse om: 6 sikre om mad og psyke

Citat: Kosten har stor betydning for dit velbefindende. Vi har valgt 6 områder, hvor du let kan styrke dine spisevaner.

Zink styrker din koncentrationensevne

Styrk din modtandskraft mod stress

Tankerne flyder bedst i vand

Morgenmad er hjernens vigtigste måltid

Magert kød giver mental energi

Spis bananer når du er deprimeret eller søvnløs

Ingen kommentarer:

Send en kommentar