Farmors opskrifter fra 1946

torsdag den 8. november 2012

Findeopskrifter.dk – Aarrghh!!



Jeg var også en af dem, der var røget på bølgen med Findeopskrifter. dk L Hvilket har irriteret mig godt og grundigt, siden deres forretningsmetoder kom frem. For 10 dage siden, sendte jeg dem en mail, hvor jeg bad dem slette mig.

Det gjorde de… troede jeg L For jeg kunne i alt fald ikke finde mit materiale derinde. Men når nu man er en google-nørd, som jeg… skulle jeg selvfølgelig lige tjekke op L

Oftest søger jeg på billeder… og se her , hvad jeg fandt.

Eller her.

Godt nok kommer mit materiale ikke frem på Findeopskrifter.dk… men mine billeder og titlen på opskrifter, sender brugeren direkte ind på Findeopskrifter.dk, i stedet for ind på min blog Mini-hakkeren , det er jeg rasende over.

Jeg har igen sendt dem en mail vedr. problemet… og venter nu på svar L Hvad andet kan jeg gøre? Og har du tjekket op på dit??

I øvrigt er Vild Med Mad, hvor jeg har en profil, kommet med et "statement" vedr. Findeopskrifter.dk

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opdatering:

Jeg har nu fået mail tilbage:

"Alt, hvad jeg kan gøre, er at fjerne blog fra vores side ikke fra google. Det er umuligt at påvirke søgeresultaterne Google skærme. Og det er klart, at nogle billeder fra din blog kan poppe op med et link til vores websted, fordi du lægger i det specifikke søgeord " findeopskrifter.dk mini hakkeren ". For eksempel, alene ville have sat "mini-hakkeren" ville helt sikkert de fleste af resultaterne falder direkte på din blog. Overvej også, at Google kan indeksere resultater for et stykke tid, selv om de ikke længere er på den oprindelige side (i dette tilfælde recept fra din blog fjernet fra vores system), men jo mere nyt indhold, du lægger på din blog, jo større chance har du for få bedre søgeresultater i google og dine links som før gået til findeopskrifter forsvinder efterhånden."

Den slår jeg mig til tåls med. Fordi mit kendskab til søgemaskiner og hvad ved jeg… er lig 0. Måske var jeg lige en tand for hurtig på aftrækkeren??

Ingen kommentarer:

Send en kommentar