Farmors opskrifter fra 1946

fredag den 8. marts 2013

Give-away på Mini-hakkeren

Vinderen er trukket!!!!

Jeg skal bare ikke slippes løs mellem opskriftsbøger J men på den anden side, det kommer Jer til gode. Jeg kunne simpelthen ikke stå for, de fine små bøger med 30 kultopskrifter i hver… og det er så dem, en af Jer kan vinde 3 stk. af. De er spækket med søde og sjove sager, der ikke er for de fedt og sukkerforskrækkede… men det skal der vel også være plads til?? (Håber ikke jeg når, at få sat alt for mange fedtede fingre i bøgerne, inden jeg har fundet en vinder) J

Kravene for deltagelse er simple…

Du skal være fast læser på Google Friend Connect (som du finder nederst på siden). Er på mystisk vis forsvundet, så


Følg mig via Bloglovin' J
Desuden skal du lægge en kommentar, hvor du skriver, hvad du syntes, jeg skal prøve kræfter med på bloggen. Det kan være stegt flæsk, en suppe, snacks, marmelade, bolsjer, pynt… eller noget helt andet. Din kommentar, vil jeg bruge til inspiration, så den må godt være lidt detaljeret.

Sidste dag for deltagelse er Bededag d. 26. april 2013.

51 kommentarer:

  1. Jeg vil rigtig gerne deltage, de bøger har jeg aldrig set før :)

    Så må da håbe det er vinder loddet!

    Hvad med nogle flere hovedretter?

    God weekend
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sabrina

      Jeg havde heller ikke set dem før, derfor røg de i kurven ;-D

      Jeg har faktisk næsten kun hovedretter på bloggen, men selvfølgelig vil der komme flere.

      God weekend til dig
      - Pia

      Slet
  2. jeg er fast læser og jeg deltager klart i din give away for de bøger ser super skønne ud :)

    helle@mody.dk

    Din-og-Flere-Giveaway-Her

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle

      Jeg bliver nødt til at bede dig om en kommentar om, hvad du syntes, jeg skal prøve kræfter med ;-D Jeg er sikker på, du har et eller andet i tankerne.

      - Pia

      Slet
  3. Jeg er ny læsere, men synes allerede at din blog ser spændende ud. Fik helt lyst til æggekagen med spinat. Jeg synes mad på lav budget altid er godt

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Christina

      Velkommen til ;-D Prøv æggekagen, den var klart et hit her.

      Lav-budget mad er som du siger altid godt... og der vil klart komme flere af den slags opskrifter.

      - Pia

      Slet
  4. Hvad med en lækker vintersuppe, nu hvor foråret er på retur og lader vente på sig? Så er det godt med en lækker krydret suppe at varme sig på :) Og så smager det jo lækkert!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Julia

      Også velkommen til dig :-D

      Supper kan man aldrig få nok af, så glæd dig til flere af dem.

      - Pia

      Slet
  5. lidt inspiration til bolcher lyder godt :)

    kig også gerne forbi min give away:
    http://krea-kaos.blogspot.dk/2013/02/give-away-9.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sandra

      Inspiration til bolcher... noget jeg aldrig har kastet mig udi, men helt klart godt kunne tænke mig at prøve kræfter med.

      - Pia

      Slet
  6. Hej. Jeg vil gerne være med - de lyder alt for lækre..
    Jeg kunne godt tænke mig at stifte yderligere bekendtskab med koldthævet brød - gerne med brug af surdej. Jeg synes tit det mislykkes for mig, så kan være jeg kan lære af andres fejl eller mangel på samme :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Katrine

      Ja... jeg skal jo til det på et tidspunkt :-D Altså det med surdejen, så mon ikke der kommer et par brød senere i år?? Det tror jeg, helt sikkert der gør.

      - Pia

      Slet
  7. Har lige opdaget din blog - men opskrifter på budget kunne være fedt :-)

    Vh Stephanie
    agf_fanen@hotmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Stephanie ;-D

      Dem skal der nok komme flere af ;-D

      - Pia

      Slet
  8. Nogle fedtfattige opskrifter :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Therese_skov@hotmail.com

      Slet
    2. Hej Therese ;-D

      Du har ret... fedtfattige retter er vist ikke lige dem, jeg har flest af, selvom jeg dog næsten altid forsøger at begrænse fedtmængden i dagligdagen.

      - Pia

      Slet
  9. Som vegetar ville jeg gerne have nogle vegetariske retter herinde. :) Den med bolcher er jeg nu også ret lun på. Karameller er også noget, jeg selv har haft kastet mig ud i med mindre succes - synes de blev hårde og kedelige, så måske det?

    viploh@msn.com
    http://line-walking-on-a-thin-line.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Line ;-D

      Rigtig god ide med vegetarretter, har allerede en del på tegnebrættet, fordi en dag med vegetarretter er på vej ind i vores menuplaner.

      - Pia

      Slet
  10. For en sukkergris som jeg, er denne præmie helt fantastisk :-)

    Som skrevet er jeg en sukkergris, så hvad med flødeboller med forskellige smag i fyldet?
    Ellers har vi et lavt madbuget herhjemme og laver madplan hver uge, men synes bare tit vi får det samme. Vi spiser mest kylling og hakket kød. Nu har vi fået en datter og jeg synes det er lidt svært at finde på retter som hun også kan få når hun kun er knap 8 måneder. Så gerne budget retter som babyer også kan spise (evt. noget som kan blendes/moses til hende).

    svips@aaui.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette.

      Weee ;-D flødeboller, de skal prøves.

      Budget retter... dem kan jeg finde ud af, men om det så også lige er noget babyer kan spise ved jeg ikke ;-D Jeg har ikke selv børn, men jeg har dog lavet mad til børnene i familien.

      - Pia

      Slet
  11. Uh det var da nogen fine bøger! Kan godt forstå du er bange for at sætte alt for mange fedtede fingre i dem;)

    Jeg kunne godt tænke mig at prøve en rødbedesuppe. Eller noget mere med spinat for jeg er godt nok dårlig til at bruge det madlavningen - måske du har nogle flere ideer? Og så stødte jeg på det der glaskål forleden. Hvad er dog det for en størrelse? Og jo så noget med granatæbler:) Hehe lige nogle tanker:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Frøken Happiness

      Rigtig gode ideer ;-D Jeg skal selv være meget bedre til, at forsøge mig med ting, jeg ikke har prøvet. Sjovt du nævner glaskål, stod selv med en i hånden i fredags... købte den dog ikke.

      - Pia

      Slet
  12. Jeg gad virkelig godt vinde disse opskriftbøger, da jeg ikke kan finde dem nogen steder mere!
    Du kunne lave nogle karameller, flødekarameller eller lign. Det er goodt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bananfluen

      Åh ja... karameller, så vinder jeg klart hos kæresten ;-D

      jeg kan ikke se, du har meldt dig som fast læser, det bliver jeg nød til ;-D

      - Pia

      Slet
  13. Jeg vil gerne deltage, for de ser da lækre ud de bøger.

    Jeg vil gerne at du laver noget med kikærter på dåse (da jeg har 3 i forrådskammeret og de duer ikke til falafel) eller et madpakketema, da jeg ofte mangler inspiration til madpakkerne :)

    God aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rebelsig ;-D

      Jeg køber (næsten) aldrig kikærter på dåse, da jeg bedre kan lide, dem man selv koger. Men... du kunne jo f.eks. bruge dem til humus. Jeg har en god opskrift her på siden.

      Madpakketema skal der nok komme, når jeg begynder i kolonihaven :-D

      - Pia

      Slet
  14. Så nu følger jeg dig. Inspiration kunne være: Supper! Der er SÅ mange forskellige slags. Jeg synes du skal prøve en mere spicy én, jeg har lavet en med gurkemeje og paprika kogt op i kokosmælk og 5 dl. Vand. lidt hvidløg og løg svitses først selvfølgelig. Tilsæt også buillon i vandet. Put derefter ærter og kylling i og server med ris! YUMMS! :-)Held og lykke til alle! Min mail er: Sofiepio@hotmail.com. Kærlig hilsen Sofie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sofie :-D

      Velkommen til... tak for inspiration til en ny suppe, jeg elsker supper, så din skal prøves.

      - Pia

      Slet
  15. Macaroons :-)

    selinedam@hotmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Seline ;-D

      Nu er jeg nærmest tvangsindlagt til at prøve dem... jeg har længe sværmet omkring macaroons, men bare aldrig taget mig sammen.

      Hvis du vil være med i lodtrækningen om kultbøgerne, bliver jeg nød til, at bede dig blive fast læser på GFC ;-D

      - Pia

      Slet
  16. Jeg synes det kunne være sjovt at læse om hjemmelavet slik og bestemt ikke den sunde af slagsen. F.eks. lakrids a la Johan Bulow, som jo er ret dyrt. Ellers vingummi og forskellige chokolader med smag. Bolsjer som du selv nævnte vil også være skønt at se instruktioner på og oplagt til veninde gaver til påsken. 030786(a)gmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susie
      Jeg har sværmet omkring slik i et stykke tid... haft nogen mislykkede forsøg, så jeg vil snart i gang igen :-D

      - Pia

      Slet
  17. jeg deltager med det vums og tænker at nogle opskrifter med Daim kunne være super fedt

    har hørt at daim islagkage skulle være kanon men har aldrig selv kastet mig ud i det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kreative RainbowMe

      Oooohh year :-) Daim i is kører. Og nu du nævner det, så er det alt alt for længe siden, jeg har lavet is. Gudskelov har jeg lige købt 1 liter past. æggeblommer, så mon ikke...

      - Pia

      Slet
  18. sjov giveaway - altså at skulle finde på en udfordring.
    Jeg tænker marengskage, min gruppemedlemmer snakker heletiden om det - og at det går galt, og jeg tør simpelthen ikke prøve det. Så billeder af how to do, ville være lækkert.. Især fordi du klarede dine macarons flot! (skal jeg prøve nu!)

    En anden ting er at din baggrund, irritere øjnene (det lilla øverst) hvilket er rigtig synd, da jeg godt kan lide dit mad-spild koncept på bloggen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marlene

      Velkommen til ;-D

      Marengskager... det skal jeg klart også prøve, så godt skudt fra hoften ;-D

      Med hensyn til min baggrund på bloggen... fint du siger det, det er jeg glad for... og det er jeg iøvrigt også for baggrunden..tihi. Men jeg har planer om fornyelse, både for min egen skyld, men også for alle mine dejlige læseres skyld.

      - Pia

      Slet
  19. De bøger har jeg længe haft øjne efter. Kunne være fantastisk at vinde :)

    Jeg tænkte på om du kunne prøve kræfter med lakridsmandler, eller andre slags nødde"slik" :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Louise

      Sjovt du nævner mandler... jeg har 1½kg liggende, de var billige ;-D
      - Pia

      Slet
  20. Har faktisk selv overvejet at købe dem i lang tid, så det kunne være fedt at vinde!
    Det kunne være fedt med noget udenlandsk mad som italiensk eller meksikansk mad :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne.

      Du har helt ret, jeg skal være bedre til udenlandsk mad. Jeg kører meget med gammeldags dansk mad.

      - Pia

      Slet
  21. Nu når du udlodder sådanne nogle fine bøger så må du finde på en marskage, chokolade boller med m&m og smarties cupcakes eller noget i den stil :) Ellers ville det være sjovt med nogle skumfiduser?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sara

      Tak for dit bud. I øjeblikket er jeg ved at drukne i konfirmations-forberedelser og jeg skulle sparke mig selv hårdt for ikke at tilbyde at stå for kagebordet også. (Det havde absolut betydet skilsmisse grund)Men... jeg har snart fødselsdag og denne gang har jeg tænkt på kagebord og der skal helt sikkert noget nyt på bordet :-D

      - Pia

      Slet
  22. Hej Pia
    Min søde mand har netop fået en halv gris i 2012 bonus fra sit arbejde....superdejligt, når jeg pt. Er en ulønnet lockoutet skolelærer.....men måske kan du inspirere til anvendelse af bolsted, kæbestykker og andre dele, som jeg bare ikke har prøvet før;)
    Tak for invitationen til at deltage i din fine give away...krydser arme, ben, pandehår og finre;)
    Hilsen Marlene, 1i11e.1u11e@hotmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marlene

      Åhh jeg føler med dig. Mærker selv lockouten, da jeg arbejder i en skolekantine...jeg vil have mine kunder tilbage.

      Spændende udfordring du giver mig, men hvad pokker er bolsted?? Jeg har aldrig hørt om det.

      -Pia

      Slet
  23. Kunne være lækkert med nogle med nogle MEGET nemme opskrifter til os som virkelig er en klovn i et køkken, eller desserter, for det elsker jeg! :D

    missen.5@hotmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mia

      :-D Nemme opskrifter... er hvad min blog består af. Desserter er en god ide... selvom jeg hellere selv spiser 2 forretter ;-D

      - Pia

      Slet
  24. Jeg ville elske hvis du kunne lave opskrifter på sunde(ere) flødeis, som også smagte vildt godt? Eller hvis du vil forsøge med mad, kan du prøve at lave sushi, forklare hvordan man får perfekte bøffer, lækker kylling (som ikke er tørt, eller vådt?)

    Derudover skal jeg 'snart' på samsø festival, og det kunne være lækkert med nogle snacks man selv kunne lave :)

    christinachili.blogspot.com
    m-ii-m@hotmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Christina

      Tak for en god håndfuld udfordringer... sushi må jeg dog stå helt af på. Havde en grufuld oplevelse, jeg dog vil skåne dig for.

      - Pia

      Slet
  25. Hej Pia :-)
    Lækker giweaway! :-)
    Jeg følger på Bloglovin' nu.
    Hvordan kontakter du vinderen? :-)
    Mit forslag er, at du kan lave nogle af de ting, som der er opskrifter på i bøgerne ovenfor. Så kan alle dem, der ikke vinder, også få del i opskrifterne! :-)

    Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Liv

      Jeg har allerede nappet en hel del opskrifter, jeg har til hensigt at afprøve :-D

      Vinderen kommer her på bloggen i løbet af weekenden.

      - Pia

      Slet