Farmors opskrifter fra 1946

lørdag den 2. marts 2013

Mad-budget februar 2013

Samlet indkøb for februar måned blev 1458,-

Februar har været en måned, hvor vi igen har glemt alt det med indkøbssedler. Der er sket en del dobbelt køb, f.eks. hamburgerryg og æg. Ydremere er mit kaffe depot standeret for de næste måneder. Tørret surdej skal vi heller ikke købe forløbelig. Sååå det er vist ok J

Frugt, grønt… 161,-
Æbler 9,-
Knoldselleri 6,-
Gulerødder 11,-
Tomater 32,-
Iceberg 10,-
Citroner 12,-
Dild 7,-
Løg 15,-
Kartofler 10,-
Majs 29,-
Ærter 10,-
Bønner 10,-

Brød, mel, gryn… 153,-
Rugbrød 14,-
Toastbrød 39,-
Pizzadej 27,-
Surdej 52,-
Tortillas 15,-
Makroner 6,-

Kød, fisk, fjerkræ, æg… 510,-
Kylling 24,-
Steak 190,-
Koteletter 60,-
Bacon 45,-
Rejer 79
Medister 20,-
Røget laks 39,-
Æg 53,-

Mejeriprodukter… 239,-
Mælk 10,-
Ost 61,-
Smelte/frisk ost 32,-
Fløde 47,-
Creme fraiche 33,-
Smør 10,-
Mayonnaise 10,-
Dijonnaise 20,-
Peberods salat 9,-
Italiensk salat 7,-

Pålæg… 168,-
Vildsvine spegepølse 20,-
Leverpostej 20,-
Tun på dåse 60,-
Saltkød 10,-
Hamburgerryg 58,-

Andet… 227,-
Kaviar 12,-
Pasta 10,-
Tørret krydderier 30,-
Kaffe 102,-
Pizzasauce 5,-
Overtræks chokolade 27,-
Bage spray 29,-
Sky 6,-

6 kommentarer:

  1. Dejligt at høre, at du er på benene igen! Velkommen tilbage. Imponerende at du laver månedsregnskab. Jeg så lige, at du havde købt bagespray. Det finder jeg ingen steder, end ikke i Tyskland. Hvor skal jeg lede efter det?
    Elsebeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elsebeth
      Tak skal du have, tro mig, det r også skønt at være "normal" igen ;-D
      Denne gang købte jeg sprayen i Netto, men jeg har også set den i Rema. Hos mange bagere kan du efterhånden også købe dem.
      Undrer mig lidt over, du aldrig er faldet over dem??
      - Pia

      Slet
  2. 1458,- på mad - godt gået!

    Vi har et husholdningsbudget på 6000,- med to unger og inkl. bleer, opvaskemiddel osv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Olof ;-D

      Vi syntes også, det er ret godt gået... men det kan sagtens bliver billigere ,-D

      - Pia

      Slet
  3. Godt gået:-)

    Jeg tror ikke jeg tør regne på hvor meget vi bruger..... Men det er meget mere....
    Bare i dag har vi fået økologiske grønsagskasser for 400 kr.... Men jeg købte altså øko-hvede- og rugmel på tilbud til 15 kr. for 2 kg i dag:-)

    :-) fra Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne

      Jeg skulle selvfølgelig nok have nævnt... at jeg til hverdag spiser både morgenmad og middagsmad, hvor jeg arbejder - og at kæresten oftest spiser "aftensmads-rester" til middag. Det hjælper utroligt meget på "mad-budgettet" :-)

      - Pia

      Slet