Farmors opskrifter fra 1946

onsdag den 1. maj 2013

Mad-budget april 2013

Samlet indkøb for april måned blev 853,-

April måned blev en billig, billig måned. Vi har gjort et godt indgreb i fryseren… og har været virkelig gode til at få brugt resterne J Flere måneder af den slags!!

Frugt, grønt… 136,-
Snackpeber 15,-
Champignon 22,-
Hjertesalat 12,-
Squash 6,-
Kartofler 40,-
Æbler 6,-
Tomater 7,-
Blegselleri 10,-
Iceberg 9,-
Løg 9,-

Brød, mel, gryn… 66,-
Rugbrød 13,-
Toastbrød 19,-
Pizzadej 10,-
Rugkerner 12,-
Hvedekerner 12,-

Kød, fisk, fjerkræ, æg… 302,-
Pølser 32,-
Bacon 35,-
Kylling 60,-
Rejer 80,-
Svinebryst 54,-
Svin/kalvefars 22,-
Medister 19,-

Mejeriprodukter… 235,-
Ost 53,-
Parmesan 28,-
Smør 29,-
Flødeost 10,-
Yoghurt 14,-
Piskefløde 39,-
Creme fraiche 20,-
Margarine 7,-
Mælk 5,-
Krydder fedt 30,-

Pålæg… 73,-
Spegepølse 39,-
Hamburgryg 24,-
Leverpostej 10,-

Andet… 41,-
Tomat pure 2,-
Dild dressing 7,-
Ketchup 7,-
Eddike 5,-
Saftevand 20,-

Følg mig via Bloglovin' J

6 kommentarer:

  1. Det var billigt sluppet - kun forstår jeg ikke, hvordan du kunne nøjes med at købe tomater for syv kroner. Det gør næsten ondt på mig, når jeg skal betale 28 kroner for en bakke Alfred og Katrine-tomater; jeg bider smerten i mig og snupper en bakke!
    Elsebeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elsebeth

      Jeg køber på bud... og hvad tomaterne hed, har jeg ingen anelse om.

      Tro mig, jeg glæder mig til, jeg får mine egne i drivhuset ;-D

      - Pia

      Slet
  2. 853,- vildt! Hvad er målet for maj? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Olof

      Så billigt slipper jeg vist ikke i maj, for nu kan jeg se bunden af fryseren ;-D

      - Pia

      Slet
  3. Jeg holder også budget - men dette kan jeg slet ikke slå :D!! Bevidsthed er, uanset hvad, en rigtig god måde at holde fokus..nogle gange bliver man overrasket over, hvor mange penge man putter i én kategori..

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nina

      Jeg kan kun give dig ret ;-D Hvor længe jeg fortsætter, ved jeg ikke endnu, men det kunne være sjovt sommeren over, hvor alt grønt tages i haven ;-D

      - Pia

      Slet