Farmors opskrifter fra 1946

tirsdag den 18. juni 2013

Meyers Bageri – Give-away

Vinderen er fundet!!

Sidste år var jeg så heldig selv at vinde Meyers bageri… og nu har jeg en i overskud, da min kære kollega, forærede mig en magen til min fødselsdag. Desværre har hun forlagt bonnen, så jeg kan ikke få den byttet… men det kommer så Jer til gode J

For at deltage… skal du lægge en kommentar, hvor du fortæller, hvad din ultimative sommerspise er. Du må meget gerne lægge et link.

Du behøver ikke nødvendigvis at være fast læser, men det er rigtig god karma.

Jeg trækker en vinder d. 13-7 2013. Kom frisk!!!
Følg mig via Bloglovin' J

36 kommentarer:

  1. Fast læser via bloglovin :)
    Jeg ELSKER sommerens frugter. Vandmelon, jordbær, rabarber (ikke helt en frugt) - Vi spiser 3-4 meloner om ugen! I køleskabet, skæres i mundrette bidder og så bare haps! Det køler jo dejligt på en varm dag, og giver en masse tiltrængt væske.
    Ellers elsker jeg hjemmelavet koldskål med hjemmebagte (faktisk Meyers opskrift - fik den af min bror som har bogen) kammerjunker.
    Trinsling@gmail.com

    SvarSlet
  2. jeg tror det er grillede majskolber med smør og salt til - uhm :)

    kig også gerne forbi min give away:
    http://krea-kaos.blogspot.dk/2013/05/give-away-12.html

    SvarSlet
  3. Min sommer farvorit er helt sikkert jordbær med mælk/fløde og sukker, det er en sikker vinder og selvfølgelig skal det da være danske jordbær, de smager bare bedre :)

    SvarSlet
  4. Grønne asparges direkte fra haven og jordbær fra Annexgården:-)

    Så er det sommer:-)

    Kh
    Hanne

    SvarSlet
  5. Helt klart jordbær med fløde
    tagelaursenpiaeriksen@gmail.com

    SvarSlet
  6. Jeg læser med via bloglovin...

    Hmm - Overvejer lidt om det er rødgrød, friske jordbær med fløde - eller hjemmelavet koldskål...
    Eller måske en god grydestegt kylling med frisklavet agurkesalat...

    hmm...

    Det er i hvert fald nogle af de klassiske danske sommerretter ;0)

    SvarSlet
  7. Alt (næsten) der kan grilles. :)

    SvarSlet
  8. Fisk i folie på grillen og derefter danske jordbær med fløde... Det må være den ypperste sommerspise..
    Mvh Stine BB, bjs_bis@hotmail.com

    SvarSlet
  9. Det er en svær en.
    Jeg elsker jo jordbærrene mens de er her. Asparges er også et hit, mens de er her til lands.
    Laver nu hele sommeren salater af både meloner og årstidens bær. Lige som en frisk salat med årstidens grøntsager er et hit.

    Det hele kan jo gå til en grillet kød, hvor et lækkert stykke okse eller kalvefilet er bare så lækkert Mums. - Alle mine sommer-favoritsalater er lækkert tilbehør med dejlige skiver feta i.
    Følger din blog og er fast læser ;)

    God sommer fra
    Birthe R. Nygaard
    birthe.gug@live.dk

    SvarSlet
  10. Sommer er lig med jordbær med mælk og sukker, grønne asparges, nye danske kartofler, at grille og en god is og et glas hvidvin på terrassen;-)

    SvarSlet
  11. Jeg ville elske at vinde denne bog. Jeg elsker at bage(:

    Jeg spiser rigtig meget vandmelon, kirsebær og jordbær om sommeren.
    Det er helt klart det jeg foretrækker at spise om sommeren(:

    minsodeskat@yahoo.dk


    Du er velkommen til at kigge forbi min give away, hvor man kan vinde et gavekort(:
    http://dyreglad-pige.blogspot.dk/2013/06/give-away-nr-37.html

    SvarSlet
  12. Jeg deltager :)
    Min ultimative yndlings sommerspise er helt klart jordbær med mælk på eller koldskål :D
    mvh Caroline Amalie Clausen
    tigerdyr107@gmail.com

    SvarSlet
  13. Min ultimative sommerspise er friske jordbær. Jeg kan bare ikke lade de små røde bær være i fred.

    denlilleverden@godmail.dk

    SvarSlet
  14. Min yndlingspise er helt sikkert vandmelon. Mvh helena.engelbrecht@yahoo.dk

    SvarSlet
  15. Sikke dog en god give away!!!

    Min yndlings sommerspise lige nu er pesto kartoffelsalat med nye danskekartofler det er guuf.
    Ellers er det en god gammeldaws isfaffel det høre jo med ;)

    God sommer

    Hilsen Anette
    Gruzlie(a)hotmail(dot)com

    kig forbi min blog og vind snolder
    http://anettesuniversdk.blogspot.dk/2013/06/slik-slik-sliiiik-lagersalg-give-away.html

    SvarSlet
  16. jordbær, ærter og tomatsalat.. mums... :-)

    mette.knk(a)gmail.com

    SvarSlet
  17. Koldskål, jordbær og ALT der har vært på grillen;)

    SvarSlet
  18. det må være kartoffelsalat med nye kartofler. Mums det er altså bare godt :)

    SvarSlet
  19. KIRSEBÆR lige til jeg får ondt i maven <3 Kan ikke få nok..

    /saraberg88@live.dk

    SvarSlet
  20. Jordbær med fløde! :-)

    Vh Stephanie
    agf_fanen@hotmail.com

    SvarSlet
  21. Helt små og helt nye danske kartofler, ikke skrællede bare vasket rene og kogt med lidt god salt til.... Luksus...

    SvarSlet
  22. Min ultimative sommerspise er solmodne, velsmagende jordbær, friskplukkede fra en lækker jordbærmark.

    mirkaoverup@gmail.com

    SvarSlet
  23. Uha en god sommerspise er rødgrød :D det er bare sol og sommer (:
    Trine Rasmussen
    moi_246@hotmail.com

    SvarSlet
  24. selinedam@hotmail.com
    deltager :-)

    Ultimativ sommerspise er sorbet is!!!


    https://www.google.dk/search?q=sorbetis&um=1&ie=UTF-8&hl=en&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=gRrCUY7ODoas4ATzr4D4Bw&biw=1275&bih=633&sei=gxrCUcybGIWl4gT1sIGABQ#facrc=_&imgdii=_&imgrc=IfLf7rvnLC9o1M%3A%3BozfopfrINAmEUM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.dads.dk%252Fsites%252Fimages%252Fstories%252Fsorbetis.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.dads.dk%252Fsites%252Findex.php%253Foption%253Dcom_content%2526view%253Darticle%2526id%253D147%253Asorbetis%2526catid%253D31%253Asorbetis%3B437%3B322

    SvarSlet
  25. Åh, jamen, der er så meget, koldskål med jordbær og kammerjunker, en lækker is, en hjemmelavet cheesecake nydt med et køligt glas hvidvin, grillet marineret mørbrad med kartoffelsalat og agurkesalat til ... and the list goes on ... ;)

    Mvh. Anne - annehvelplund@yahoo.dk

    SvarSlet
  26. Følger via bloglovin:D min yndlings sommerspise er jordbær/melon salater, yummi yummi:) det som om frug bare er bedre og lækre i en salat om sommeren:) og self elsker jeg at grill:p

    Bettina_nielsen@hotmail.com

    Mvh Bettina

    SvarSlet
  27. Rugbrød med nye kartofler m/ chili mayonaise og purløg :-) MUMS

    SvarSlet
  28. Jeg følger dig også på bloglovin :)

    Jeg er stor tilhænger af en kartoffelsalat med mayo-creme fraiche, den gode gamle slags man normalt får til frikadeller :)
    Den er altså et hit til sommer!

    Knus
    Frida

    rucola_nej_tak@jubii.dk

    SvarSlet
  29. mums, den bog har jeg været tæt på at smide i indkøbskurven mange gange, haha! Min yndlings-sommerspise er jordbær; søde, friske, saftige, røde jordbær. Især dem fra plantagen på Vestfyn som ligger næsten ved siden af mine forældres hus; det er de absolut dejligste! Og gæt engang: det er lige præcis jordbær fra den plantage som af og til sælges på strøget i Aarhus! ;-)

    SvarSlet
  30. Det er uden tvivl jordbær med fløde og mælk...mums :) Nu er de danske jordbær endelig kommet og det er helt sikkert de bedste.

    Mvh
    Monica
    volcanokitten@outlook.com

    SvarSlet
  31. Noget så simpelt som rugbrød m nye danske kartofler, purløg, mayonaise, salt og peber :)
    God weekend!

    Kh Katrine

    SvarSlet
  32. Yndlingsspise er helt klart koldskål...

    Jeg har forleden faktisk også lavet et indlæg på min blog om hvor glad jeg er for Meyers opskrifter, men ville gerne have den selv...
    http://www.minkusinemaria.dk/2013/06/hjemmebagte-boller.html

    SvarSlet
  33. jordbærtærte:)
    marianne.lykke@gmail.com

    SvarSlet
  34. Det må være grillede asparges med bacon omkring, mums!

    missen.5@hotmail.com

    SvarSlet
  35. jeg kan virkelig lige å spise dadler med bacon rundt, mmm. Herlig sommermad. Jeg synes også sommerens frugter er fantastiske. Ferske frugter midt på dagen er bra. Spesielt jordbær og frosne druer. Mmmm

    SvarSlet