Farmors opskrifter fra 1946

søndag den 30. marts 2014

Mandel-muffins


Er du allergisk overfor mandler, fraråder jeg dig at læse videre... så er opskriften ikke noget for dig :-D

9 store mandel-muffins:

200g smør
2 æg
100g mandelmel
100g hvedemel
200g sukker
2 tsk. bagepulver
1-1½ dl kogende vand
100g grofthakkede mandler med skal 

Bland de tørre ingredienser (undtagen hakkede mandler) godt sammen.
Tilsæt smørret, som er smeltet... og rør grundigt sammen.
Tilsæt derefter æggene et af gangen.
Slut af med det kogende vand... sørg for dejen er grundigt rørt sammen, så der ikke er klumper.
Vend de hakkede mandler i dejen.
Fyld muffinsformene 2/3 op.
Bag i en 200g forvarmet ovn i 15 til 20 minutter.
Note: Mine forme er forholdsvis store


Mums... en lækker kage :-D Ikke for sød og lækkert bid pga. mandlerne, om der skal en eller anden form for glasur på, er en smagssag... jeg syntes, det ville være synd. 

"Men hvor er chokoladen?"... var kæresten kommentar.

2 kommentarer:

  1. Mmmh.. sådan en kunne jeg godt lige bruge til aftenskaffen.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne

      Hvis du vil bage dem, anbefaler jeg, at lave dobbelt portion... mine forsvandt som dug for solen :-D

      - Pia

      Slet