Farmors opskrifter fra 1946

tirsdag den 5. juni 2012

Farmors fricandeau (igen)

I marts måned 2012 fik jeg farmors håndskrevne opskriftshæfter fra 1946... Og i dem var der blandt meget andet opskriften på fricandeau som jeg dengang lavede min egen udgave af, fordi jeg ikke havde røget spæk J

Det havde jeg så fået anskaffet mig denne gang. Jeg mente absolut, jeg kunne opskriften i hovedet… så med store armbevægelser biksede jeg en frikadellefars sammen, samlede farsen omkring en strimmel spæk, vendte dem i paprikakrydret mel… og så røg de på panden. Da de var brunet af, fik de lov at simre i vand der knap dækkede i 20 minutter.

Væden fra panden blev tilsat meljævning og en anelse kulør. Vupti… fricandeau J troede jeg.

Faktisk skulle det ikke have været frikadellefars… men blot fars. Det gjorde dog ikke smagsoplevelsen dårligere tværtimod J Rullerne fik en anelse vildt smag og blev dejlige saftige, så selvom det ikke rigtig er farmors opskrift… er det klart den, der kommer på bordet i fremtiden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar