Farmors opskrifter fra 1946

søndag den 17. juni 2012

Humus… når det rigtig går galt

Jeg havde virkelig trang til humus. Tilsatte denne gang lidt løvstikke og stødt ingefærd, hvilket absolut ikke bliver sidste gang. Det går fortrinligt sammen med koriander og spidskommen. Normalt ville jeg have holdt mig til min gamle opskrift , men jeg var i kolonihaven og har ingen adgang til computer. Så det blev sådan lidt på gefühl… L

Jeg havde glemt alt om kogevandet… og pøsede blot olie på i brutale mængder. Allerede her havde jeg på fornemmelsen, der var noget galt. Humusen kom på køl… men da jeg skulle bruge den, var den fuldstændig skilt og der flød olie i overfladen L Det var for klamt…

Ok… den kunne reddes J ”Overflade-olien” blev skrabet af. Så tilsatte jeg flere kikærter og vand fra hanen… ville selvfølgelig have været bedre med kogevandet, men humusen endte med at blive… om ikke perfekt, så i alt fald rigtig god.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar