Farmors opskrifter fra 1946

torsdag den 30. august 2012

Bie’s Bryghus

I weekenden havde jeg sammen med en stor flok af ”slynglerne” forvildet mig til Hobro. Vi skulle besøge Bie's Bryghus  og hvilken succes J Vi var alle mildest talt vildt begejstret.

Bie’s bryghus ligger i hjertet af Hobro… i den mest hyggelige baggård. Det første man ser, når man træder ind… er denne gamle øl bil. Hvad er mere nærliggende... end at kalde den humlebien??

Vi havde købt et arrangement bestående af:

Rundtur og fortælling i Bie’s museum, hvor de gamle ølkedler danner kernen i morderne micro-bryggeri. Se i øvrigt priserne fra 74.

Prøvesmagning af diverse øl… som ligger på en skala fra mild, blød til hårdtslående sort. Dette er også grunden til, jeg ikke har så mange billeder til dette indlæg, det er svært at drikke øl med den ene hånd og tage billeder med den anden J Min favorit var Pale Ale… jeg måtte da også lige eje en 2 liters glasflaske med stor patentluk af de gyldne dråber J

I tilknytning til bryggeriet er der åbnet en flot restaurant… hvor vi indtog vores mad. Den bestod af en fin lille buffet, hvilket nu viste sig at være mere end rigeligt… for når folk siger, at en øl svare til en højtbelagt, så er det ikke helt løgn. Alt maden er lavet af friske lokale råvarer. Specielt brødet… oooohhh my god. Aldrig aldrig nogensinde har jeg fået så godt brød og selvom der var gammeldags kærnet smør, var det overhovedet ikke nødvendigt. Brødet er lokalbagt med det mask, der bliver tilbage efter en omgang ølbrygning. Siden vi var der, har jeg fablet stolpe op og ned om det brød, så det ender nok med, vi snart er at finde i Hobro igen.

Udover det på min tallerken, var der også brie med frysetørrede hindbær og en sød chokolade trifli. Men her måtte jeg springe over J Priserne i restauranten er afgjort rimlige. Kik her for at se menukort og priser. I det hele taget… gå ind på hjemmesiden og læs meget mere om det fine Bryggeri, der har stor lokal opbakning blandt andet gennem folkeaktier.  

Hobro er vitterlig en sød og hyggelig by, der byder på spændende ting og sjove gademusikanter. Denne engelsktalende herre, kunne vi bare ikke stå for… men jeg nægter at tro på, at han kunne kordinerer arme og ben ligeså godt, hvis han havde været med os J
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar