Farmors opskrifter fra 1946

torsdag den 6. september 2012

Dagens grønne med karry dressing


Jeg må nok tilstå, at selvom det er pærelet at lave en god salatdressing… er det sjældent jeg gør det L Jeg har oftest en blue cheese dressing (favoritten er dog sjældent til at opstøve… det er i alt fald længe siden, jeg har set den) eller en classic-italian-dressing stående i køleskabet. Men i går tog jeg mig dog alligevel sammen… J

En af de gode ”hjemmedyrkede” er en nem karrydressing.

Til en ½ liter 18% cremefraiche… skal der bruges 2 spsk. god karry, som hurtigt ”brændes” af på en tør varm pande. Karryen hældes i cremefraichen sammen med 1-2 spsk. saft fra en øko-citron. Blandes og smages til med salt og peber…

Dressingen er specielt god til fisk… men går også godt i spænd med en enkelt sprød salat. Denne gang blev den brugt til:

Fintsnittet sprød sommerkål, revet gulerødder, rosiner og squash i små tern.

Hvor er det egentlig dejligt at vide, at min dressing ikke er fyldt med alverdens E’er, for at kunne holde sig… og tro mig, denne dressing bliver aldrig for gammel J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar