Farmors opskrifter fra 1946

fredag den 12. juli 2013

Pink agurkesalat

Er det bare mig… eller nyder vi alle, sommeren endelig er kommet? Vi tilbringer rigtig meget tid i kolonihaven... griller, drikker køligt rosevin og slapper af.

I øjeblikket spytter skoleagurken store mængder agurker ud. Desværre kan jeg virkelig ikke fordrage ”rå” agurk, de skal være tilberedt på en eller anden måde… så hvad gør man, når man på et tidspunkt ikke mere kan køre bil og opdager, at lagret af eddike og sukker på mystisk vis ikke har fyldt sig selv op??

Man tænker da Stop Spild Af Mad  J Flår det halvtomme glas med syltede rødbeder ud af køleskabet, nakker lagen, som man hælder over skiver af agurk, hvorefter de får lov at trække minimum et par timer.

Resultat: Den smukkeste, knasende og lyserøde agurkesalat med et svag snert af rødbede. De blev virkelig gode, men de var også sjove at servere… store øjne og åben mund, som jeg sent glemmer J

Har du lyst, kan du på følgende links se, hvad jeg ellers bruger agurker til:

En del af dem skal syltes  , andre bruges til tzatziki og nogen til relish . 

Følg mig via Bloglovin' J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar