Farmors opskrifter fra 1946

tirsdag den 24. september 2013

Kylling i sur/sød sauce

Det var ved at være længe siden, der havde stået kylling på mandplanen... alt for længe!! Så da jeg havde fået fingrene i nogle billige kyllingbryster, var der slet ikke tvivl om, der skulle kylling i sur/sød sauce på menuen. 

Kylling i sur/sød sauce til 4 personer:
1 glas tomatsauce eller pizzasauce... eller en dåse flåede tomater
5 spsk. eddike
5 spsk. sukker
Koges sammen og smages til med salt og peber... evt. mere eddike og sukker. Er saucen for tynd, kan den jævnes med lidt tryllepulver maizena rørt ud i vand.
Saucen stilles til side, mens resten af retten laves.

500g kyllingbryst i mundrette tern
1 grofthakket løg
3-4 gulerødder i mønter
½-1 rød snackpeber i tern
Skallen af 1 squash i tern
Og fordi jeg havde... en ½ pakke cocktailpølser i skiver

Svits løget i en anelse olie uden det bruner.
Tilsæt kyllingkødet og cocktailpølser... brun det.
Hæld gulerødderne i gryden og lad dem stege med i 5 minutter.
Tomatsauce, pebersnack og squash hældes ved og retten for lov at simre yderligere 5 minutter. 
Jeg serverede retten med jasminris og brød... der var toppet med tomatskiver og revet ost. De skal have små 5 minutter i en glohed ovn. 

Øv!! Havde helt svedt ud, jeg lige har fyldt mit lager op med vandkastanjer... sådan en dåse var der også røget i, hvis jeg havde husket det ;-/ 

2 kommentarer:

  1. Elsker at få inspiration til maden fra dig :) Det sker tit. Vi må have samme smag i mad

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette :-D
      Tak for din søde kommentar, jeg er glad for, jeg kan inspirere dig.
      - Pia

      Slet