Farmors opskrifter fra 1946

mandag den 23. september 2013

3 x muffins

Når jeg endelig bager kager, fortrækker jeg at bage enten småkager eller muffins... altså portions-kager. Bager jeg endelig en bradepandekage, ender den ofte i trøffelkugler... som smager godt, men det er min tid altså for kostbar til. Muffins derimod er nemme at håndterer, opbevarer og få spist. 

Mosters makron muffins med chokolade...
Er klart en af favoritterne... knasende sprøde og hvinende søde, men dem behøver jeg ikke stoppe i fryseren.

Muffins med pærer og krokant...
Er også en mulighed... det skønne er, at pærerne kan udskiftes med den slags frugt, man nu bedst kan lide.

Banan muffins med makroner...
Kan jeg heller ikke komme udenom... det gør mig i den grad glad, at det er muligt at bruge overmodne bananer, som ellers ville ende i skraldespanden til en så lækker kage.

Hvad mon din favorit muffin er??




Ingen kommentarer:

Send en kommentar