Farmors opskrifter fra 1946

søndag den 22. september 2013

Cookies med mysli


På bloggen Saga i farver... har jeg fundet inspiration til cookies uden æg og med rugmel. Som fyld har jeg brugt mysli med tørret frugt, nødder og chokolade... lige præcist hvilket produkt, kan jeg desværre ikke fortælle, da jeg af uvisse årsager, havde hældt myslien i en bøtte. 

Glæden var stor, da jeg til min overraskelse opdagede, at jeg havde en halv pakke farin stående i køkkenskabet. Men skuffelsen var ikke mindre, da jeg fandt ud af, den var sten-hård. Det har jeg dog fundet råd for. Læs evt. her.

22 stk. cookies med mysli:
80g farin
80g sukker
1 tsk. vaniljesukker
150g smør

1 tsk. bagepulver
75g rugmel
75g hvedemel
150g mysli

Giv smørret 20 sekunder i mikroovnen ved 100% inden det røres godt sammen med farin, sukker og vanilje.

Tilsæt de tørre ingredienser og ælt det hurtigt og grundigt sammen.

Sæt ensartede kugler med god afstand på 2 bageplader med bagepapir... og tryk dem let flade.

Bages i en 190 grader forvarmet ovn i 12-13 minutter... kagerne skal være let lysebrune i kanten. 

Lad dem stå på bagepladen i 5 minutter, inden de flyttes over på en bagerist, hvor de afkøles helt inden de pakkes i kagedåse... hvis altså ikke kagehungrende kærester har fået fingrene i dem inden :-D

Knasende lækre med god sejhed, der hvor man støder på det tørrede frugt. Dog... syntes jeg, de virkede en anelse for fedtede, så vil nok undvære lidt af smørret næste gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar