Farmors opskrifter fra 1946

fredag den 4. december 2015

Forret: Madbloggerudfordringen # 10


Langt om længe har jeg tilmeldt mig en madbloggerudfordring... og mit område i nytårsløjerne blev: Forret :-D

Selvfølgelig har jeg været rundt omkring på nettet efter inspiration, men endte med den nemme forret, der længe havde siddet i mit baghoved, som bare måtte afprøves... specielt fordi jeg er vild med carpaccio :-D Forretten kræver ikke de store gastronomiske udfoldelser, så her kan alle være med.

Carpaccio-roulade
til 4. personer
2 wraps
3-4 spsk. flødeost naturel
2 pakker carpaccio
Rucolasalat



Giv wrapsene max gas i mikroen i 40 sekunder... så bliver de nemmere at arbejde med
Lad dem køle af... og smør dem med dem med flødeost
Fordel rucolasalat på wrapsene... nøddesmagen giver en herlig smag til forretten, men du kan selvfølgelig sagtens bruge en anden salat, hvis du ikke er til rucola
Fordel pakkerne med carpaccio på wrapsene
Rul dem stramt med film omkring... og læg dem i køleskabet
Rouladerne kan sagtens laves om morgenen... så du har ekstra tid til de andre lækre ting, du sikkert skal lave


Når forretten skal servers... kan du vælge at portions eller fad-anrette. Portionsanretning er klart den smukkeste... med fad-anretnning giver dig både mere tid og plads.

Læg en god bund af sprød salat i skønne farver
Skær rouladerne med en skarp kniv... (lige i bunden og skrå i toppen) og sæt dem på salatbunden
Dryp med lidt øko-citron... og server ekstra både til


Nu kender jeg heldigvis mine gæster så godt... at jeg ved, de under ingen omstændigheder kan leve uden dressing... så sæt gerne en cremefraiche rørt med salt og et "mikro-my" knips purløg på bordet


Her var der begejstring for forretten... og på trods af pludselig panikanfald og præstations-angst, er det den, jeg vælger at dele med Jer. 

Glæder mig i den grad til at se, hvad alle I andre bloggere deltager med... og jeg er helt sikker på, jeg ikke bliver skuffet :-D


Ingen kommentarer:

Send en kommentar