Farmors opskrifter fra 1946

tirsdag den 1. marts 2016

Frisør-deller - af torskerogn


Jeg læser ikke ret tit ugeblade mere... men hos frisøren er det et "must", når de farvestrålende ligger der og tigger mig om, at bladre om på madsiderne... og jeg alligevel skal have tiden til at går, mens min favorit frisør bliver færdig og får tid til mig. Nu er det ikke sådan, at jeg flår interessante sider ud af bladene selvom jeg har lyst... det ville være for pinligt, men jeg suger til mig og forsøger mig frem, når jeg kommer hjem.

Deller af torskerogn
6-8 stk.
200 g kogt torskerogn fra dåse
150 g bagt kartoffel... eller kogt (uden skræl)
1 lille hakket løg... undgår rødløg, de giver en "dum" farve tilberedte
1 æg
1 spsk.mel
1 spsk. hakkede kapers
Salt og peber 

Mos torskerogn og kartoffel godt sammen
Tilsæt de øvrige ingredienser
- og smag til med salt og peber
Steg dellerne i smør i 3-4 minutter på hver side
Når de skal vendes... er det nemmest at bruge en paletkniv, da dellerne er ret porøse
Server med kogte kartofler, persillesovs og en lækker salat


Note:
Er der deller i overskud, brug dem næste dag på rugbrød evt. med remoulade og citron
Istedet for kapers kan bruges rød snackpeber eller cornichoner
Tilsæt "farsen" krydderurter... dild, persille eller purløg




Ingen kommentarer:

Send en kommentar