Farmors opskrifter fra 1946

søndag den 15. januar 2012

Supernem mazarinkage

Som før fortalt er jeg stor tilhænger af "Vild med mad" en side hvor stort set alle mine opskrifter ligger. På samme side har jeg sværmet en del omkring Supernem mazarinkage og tiden var nu kommet.


Her er kagen, som jeg lavede den J

Ingredienser:
2 stk. æg
2 tsk. bagepulver
200 g hvedemel
175 g sukker
1 dl vand, kogende
2,5 tsk. mandelessens
200 g margarine
50g revet marcipan
Og nougat til glasur

Forvarm ovnen til 200 grader.

Jeg startede med at blande de tørre ingredienser godt sammen i en skål.

Dernæst blev den revne marcipan tilsat og vendt godt rundt, så den blev jævn fordelt.

Smeltede margarinen i mikroovnen… den blev tilsat melblandingen sammen med æg og mandelessens.

Da det var rørt sammen… tilsatte jeg kogende vand, som blev godt rørt ud.


Jeg er den heldige indehaver af rigtig mange folie tærteforme med en diameter på ca. 17cm, så jeg fordelte dejen i 3 stk. som selvfølgelig var smurt… eller jeg burde vel sige sprøjtet J med Babette.


Så nu er der lidt at dele ud af… eller kaste i fryseren (eneste problem, ved ikke, om de kan fryses)

Kagerne blev først bagt i 20 minutter… det var for lidt, så de fik 5 minutter mere.

Direkte fra ovnen, lagde jeg tynde skiver af nougat på… og efter blot få sekunder, er det nemt at smøre ud.  


Den kage er virkelig næsten for nem at lave og så smager den J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar