Farmors opskrifter fra 1946

lørdag den 14. januar 2012

Havbars m. sesampanering


En lækker, lækker fisk J Jeg deler altid fileterne på langs, fordi den ene side er en del tykkere end den anden… så er det nemmere at give fisken præcis den tid, den skal have på panden.


Skyl og del fileterne… dup dem fri for vand med køkkenrulle og krydr med groft salt og friskkværnet peber.

Vend dem i mel tilsat sesampanering og steg dem i margarine eller smør.

Start med de tykke… de skal have 1½ minuts tid mere end de tynde. Steg fileterne i 5-6 minutter.

Til fiskene serverede jeg ovnbagte timian-kartofler… dem behøver jeg nok ikke komme nærmere ind på J

Hakkede tomater m. finthakket rødløg og ristede solsikkekerner… så gad jeg altså godt være fugl, hvis det er sådan, de får dem serveret J En lille anelse olie og groft salt… så en tur på panden, det er altså mums.


Sidst men absolut ikke mindst… Arametang. Læg tangen i blød i 15 minutter, kog den i 4 og overbrus med koldt vand. Lad den dryppe godt af. Så blandede jeg en dressing af olivenolie (bvadd L det kan jeg altså ikke lide) chiliflager og salt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar