Farmors opskrifter fra 1946

fredag den 4. maj 2012

3. maj 2012

Sikke dog et dejligt vejr J jeg må virkelig have været sød… 45 år… på skrift ser det vildt ud, men man er heldigvis ikke ældre, end man selv vil være.

Gaveregnen var sparsom… for jeg har pga. af konfirmation valgt først at holde fødselsdag d. 12. maj på Niels Ebbesens Spisehus . Det glæder jeg mig vildt til… her kommer menuen til at stå på:

Hønsesalat med ananas og bacon
Hjemmerøget laks med salat, mangochutney og egen rogn
Røræg og sprød bacon
Brunchpølser
Lun leverpostej med svampe og bacon
Lune frikadeller
Kartoffelsalat med tomater og purløg
Stor salatbar med 34 forskellige slags fyld og dressinger
Udvalg af husets 3 oste med vindruer og knas
Pandekager med sukker, syltetøj og sirup
Årstidens frugtfad
Hvedeflutes - valnøddebrød - rugbrød - smør
INKL. KAFFE, THE, JUICE, ØL og VAND

Men det er en helt anden sag, der kommer mere om til den tid J

Tilbage til mit oprindelige indlæg… kæresten kom med en velduftende havebuket og et lille håndskrevet kort, som gav adgang til en gave i byen efter eget valg… jeg er altså heller ikke nem at købe gaver til (siger han). Så vi begav os af sted… fniiis… hvad gik der lige galt der?? Der var jo ikke ”open by night”. Vi endte så på bæverding i stedet for. Det var så hyggeligt… levende musik og classic i en rindende strøm J Sidst men ikke mindst… kæresten stillede sig op og sang ”vores” sang. Piiv… jeg var ligeved at tude.

Men før det… havde han kreeret en lækker, lækker tallerken til os. Hold nu op… englene sang J Foliebagt havbars på et leje af grønne asparges, cherry tomater og rødløg. Rigeligt krydret med citronsaft og skal, peberblanding… og smør. Dertil ovnbagte kartofler og grønne asparges i ålerøget skinke svøb.

Lidt begavet blev jeg dog… af min søde kollega (som er bager). En dejlig termokop… som jeg kan drikke kaffe af, samtidig med jeg spiser chokolade… selvfølgelig mens jeg læser opskrifter i en bagebog J Hvis ikke man skulle få en bagebog af en bager… hvem skulle man så få den fra?? Den glæder jeg mig i øvrigt rigtigt meget til at studerer nærmere.

Gizmo… hun var bare sur over manglende opmærksomhed, for det er jo hende… der er gud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar