Farmors opskrifter fra 1946

fredag den 30. marts 2012

På Niels Ebbesens Spisehus… igen.

I går havde kæresten og jeg kendt hinanden i 4 år… 4 dejlige år J mere vidunderlig kæreste findes simpelthen ikke… og han er min J

Han inviterede mig på Niels Ebbesens Spisehus , fordi jeg ikke har fablet om andet, siden vi var der  første gang og denne gang, nu med kamera.

Atmosfæren der er helt i top, hyggelig, lys og uden forstyrrende middagsmusik. Personalet… smilende og imødekommende.

Vi er ikke de store 3 rettes menu-mennesker… så vi bestilte kun en hovedret hver. Kæresten fik en 200g oksefilet… han savlede dog lidt over at prøve den på 400g, men heldigvis for ham, beherskede han sig J Til den pomme frites og pebersauce… i øvrigt de bedst pomme frites, jeg nogensinde har smagt

Jeg bestilte en indbagt laks m/ citrus olie, smørristede kartofler, grøntsager og der var selvfølgelig fri salatbar til begge hovedretter.

Iiihhh hvor det smagte J skulle jeg sætte fingeren på en enkelt lille detalje, som for mig virkede forstyrrende, var det garnituren. Begge retter var placeret på nøjagtig den samme rodfrugt bund, den samme grillede tomat + persilledusken. Hm?? Der vil jeg mene, der skulle have været en mere synlig forskel.

Men hvor om end alt er… har jeg nu bestilt bord til hele den pukkelryggede, når jeg om kort tid bliver 25 (+ en fandens masse måneder)  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar