Farmors opskrifter fra 1946

tirsdag den 10. april 2012

Blendet suppe


På en kold blæsende dag er det lækkert med hot, hot suppe. Og i køleskabet lå der stokke fra henholdsvis romanesco og broccoli. Desuden løg, hvidløg, gulerødder og kartofler. Det hele hakkede jeg i mindre stykker, hvorefter det blev svitset af i hed olie… i neden viste rækkefølge:




Bagefter tilsatte jeg 3 tsk. grøn karrypasta, 1 tsk. sambal oelek… som lige blev rørt rundt, inden ca. 1 liter vand røg i gryden. Så fik suppen lov at koge i 30-45 minutter.

Jeg blendede først suppen groft, så der var lidt bid… men det var slet ikke nok. Den måtte sies pga. broccolistokken… den træede konsistens var ikke gangbar L

Jeg sluttede af med at koge suppen godt igennem med en lille bøtte frossen fløde, inden jeg smagte den til med østerssauce. Nam… den blev lækker cremet og stærk J

Hvad med dig?? Hvad bruger du af ingredienser, når du skal lave en  Stop Spild Af Mad - suppe?? Jeg kører selv meget i de samme smagsstoffer… sååå inspiration er velkommen.

6 kommentarer:

  1. Blendet suppe er Konge! Ja, en rigtig Stop Spild Af Mad-suppe!

    KH
    Selina

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro, jeg laver mange af dem :-D

      Slet
  2. Det ser lækkert ud (: Jeg plejer at bruge tomat, løg, championer, gulerødder eller squash. Det er dejligt og nemt.

    - Kit

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar :-D Hvilke krydderier bruger du så??

      Slet
    2. I skal smager det med tomater

      Slet