Farmors opskrifter fra 1946

tirsdag den 3. april 2012

Bacon-steg med 2 slags tomater


Jeg må starte ud med at tilstå, jeg ikke selv var synderligt begejstret for den bacon-steg… den var alt for fed, efter min smag. Men en mere mager udgave… kan jeg til gengæld godt lide J

Hvorfor så lave den?? Tjaa… kærsten accepterer altid mine underlige, nogen gange vellykkede og andre gange knap så vellykkede eksperimenter… og så vil jeg selvfølgelig også gerne tilfredsstille hans smagsløg.

Jeg skar sværen af baconstykket og ridsede fedtet i små firkanter

 Så blev overfladen smurt i lige dele brun farin og sennep som var rørt godt sammen. Stegen fik 2 timer ved 160 grader.


Dertil fik vi to slags tomater… hvoraf den ene var de hjemmesyltede grønne tomater fra sidste efterår. Iihh guder… hvor er de altså gode nu J smager nærmest som slik.

Tomat nr. 2… var bagte cherrytomater, som havde fået et kryds og derefter en god klat ruccola pesto på toppen. De kom i ovnen sammen med stegen i en times tid.

Dertil kogte kartofler med en smule koldt smør. Brummelydene fra kæresten… var det hele værd J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar