Farmors opskrifter fra 1946

søndag den 24. januar 2016

Jørgens cafe' - højtbelagt smørrebrød


Er du til højtbelagt smørrebrød, er det lige nøjagtig det, du får, hvis du besøger Jørgens cafe' i hjertet af Randers. Vi havde inviteret mine forældre på frokost... og vi valgte alle smørrebrød, selvom både platter og lune retter også fik mundvandet til at løbe :-D Jeg havde i forvejen en fornemmelse af størrelse, så vi bestilte kun et enkelt stykke af gangen gudskelov.

Æg og rejer på hjemmebagt rugbrød... det går man aldrig fejl af.


Men det gør man vist heller ikke af mørbradbøf med bløde løg og surt. De fornøjede brumme-lyde var ikke til at overhøre :-D


Vi blev da også enige om, da vi kom hjem, at vi sagtens kunne have delt de to tallerkener, for der var mere end rigeligt. Det gjorde vi heldigvis ved "desserten". Næste billede er ikke for sarte sjæle... ha ha.


Gammel ost på franskbrød med fedt, sky, løg og mørk rom til at hælde over. Vi er til gammel ost, så der var slet ikke tvivl om, den skulle prøves. Jørgen tog gladeligt imod bestillingen... men nægtede at anrette og servere den... ha ha. Tro mig... nu forstår jeg ham. Det var en gusten ostemad, hvor man nærmest skulle have beskyttelses-dragt og dykkebriller på. Osten blev der ikke sparet på, jeg vil næsten komme med den påstand, at jeg ville have haft ost nok til 9 halve rundstykker... jeg som den eneste endte dog også med at kapitulerer :-/ Sjovt at prøve... men tror sagtens, jeg kan leve uden ost i en uges tid :-D


Ingen kommentarer:

Send en kommentar