Farmors opskrifter fra 1946

torsdag den 4. juli 2013

Mosters makron muffins m. chokolade


For en måneds tid siden var vi med den pukkelryggede til familierally. Vi får en masse godt at spise og drikke… og har det selvfølgelig højlydt sjovt. Moster havde makron muffins med og jeg må tilstå, de tog os alle med storm, så den opskrift har jeg naturligvis listet ud af hende. 1000’ende tak moster J

Mosters makron muffins

250g hakket mørk chokolade
250g knuste makroner
250g smeltet margarine/smør
500g sukker
250g mel
2 tsk. vaniljesukker
6 æg

Pisk æg og sukker med elpisker. Tilsæt mel, vanilje samt den smeltede margarine/smør.

De knuste makroner og den hakkede chokolade vendes i dejen.

Fyldes i parpirsforme, ikke for fulde… de hæver en anelse.

Bages ved 200 grader i 15-20 minutter… alt afhængig af størrelse selvfølgelig.

Tjek med en strikkepind. Hænger der dej ved, skal de have lidt længere.

 
Note: Det er seriøst til dato, de bedste muffins jeg har fået og så er de virkelig så nemme, at enhver kan finde ud af det.

Følg mig via Bloglovin' J

6 kommentarer:

  1. Er hun ikke meget sød i det, din moster. Eller er det bare mig, der synes, det lyder af helt vildt meget sukker - makroner er jo meget søde i det i forvejen!
    Jeg bager også muffins i stedet for hele kager - så kan man tage den ene kage, man har brug for til at stille lysten - det er hurtigt at tø en muffin op, eller flere, hvis der kommer gæster.
    Elsebeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elsebeth

      Joo du kan tro, hun er sød ;-D Det er meget sukker, men de er lige som, vi kan li' dem... dog vil jeg forsøge at skære ned med 150-200g sukker næstet gang og evt. komme mere chokolade i.

      Det er også sjældent, jeg bager hele kager... for de ender tit som trøffelkugler, og så er det i princippet lidt spild af arbejde.

      - Pia

      Slet
  2. hvor mange muffins bliver der ud af sådan en portion. Hilsen Betina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Betina
      Jeg mener, jeg fik 12 ud af portionen, men samtidig skal jeg så lige nævne, at mine muffinsforme er rimelig store.
      - Pia

      Slet
  3. Hej Pia,

    Skal der ikke bagepulver i kagerne?

    Mvh Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne

      Forstår godt, du spørger... det gjorde jeg også, men nej, der skal ikke bagepulver i :-D

      - Pia

      Slet