Farmors opskrifter fra 1946

fredag den 21. december 2012

Skinkeschnitzel med emmentaler og wok-sauce


I øjeblikket står der rigtig meget ost på menuen… ja ja ok, jeg har igen forkøbt mig i både parmesan og emmentaler J men ost er jo lækkert.

Schnitzlerne bankede jeg let flade med håndroden, krydrede med salt og peber, friske basilikumblade… og ikke mindst en god skive emmentaler, som fyldte halvdelen af kødet… og bukkede derefter kødet henover.

Jeg krydrede ydersiden, inden jeg hurtigt brunede dem af på en pande. Herefter røg de i ovnen i 15 minutter ved 180 grader.

Wok-saucen er oprindelig en lyn-suppe, jeg blot jævnede en anelse J Man tager en ½ pose god wokblanding… og svitser hurtigt i olie tilsat grøn karrypasta (pas på den er stærk) Så tilsættes en god dåse kokosmælk (Husk... Lad være med at købe light udgaven, den er alligevel kun tilsat vand og det tror jeg sagtens, du selv kan finde ud af, desuden er prisen den samme, hvis ikke mere)

Kog saucen i ca. 10 minutter. Smag til med oyster sauce… ca. 1 spsk. Det lugter godt nok frygteligt, men er et ”must”. Desuden salt, peber og en god slat økologisk citronsaft… jævn evt. saucen.

Jeg serverede retten med en rest kartoffelmos… men både ris og pasta ville også have været godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar