Farmors opskrifter fra 1946

mandag den 21. marts 2016

Stenalderbrød med tranebær - den nemme måde


Jeg har virkelig længe haft lyst til, at forsøge mig med stenalderbrød. Syntes det ser så ualmindeligt lækkert ud... men på den anden side også dyrt, hvis jeg skulle købe samtlige kerner, frø og nødder... og det så skulle vise sig, det slet ikke var noget for mig. Jeg tog den nemme måde... købte en pose, der bare skulle tilsættes æg, olie og salt. Indlægget er ikke sponsoreret. 


Nemmere kan det vist ikke gøres... men måske billigere i længden, nu hvor interessen er vakt :-D Efter mine smagsløg blev det virkeligt godt. Både blød, knasende og sødt.


Jeg er måske en lille smør-gris... hvilket både kolesteroltal og læge ikke lægger skjul på, at fortælle mig. Men hvor ufattelig det end lyder, er det slet ikke nødvendig på stenalderbrød... faktisk ville det være synd og skam. 


Man må godt springe over, hvor gærdet er lavest... specielt hvis man finder et godt produkt, men ligger du inde med en opskrift på ligeså godt brød, der kan spises stort set uden noget... så ved du, hvor mit kommentarfelt befinder sig.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar