Farmors opskrifter fra 1946

tirsdag den 27. januar 2015

Medister... nu med overfrakke


Da jeg for et stykke tid siden så Låvise's opskrift på medister i svøb, var jeg slet ikke i tvivl... det måtte jeg afprøve. Alt der kan pakkes ind i bacon, kan kun være godt :-D Og det må siges, at medister ikke er nogen undtagelse. Medister svøbt i bacon... bliver nu den fortrukne tilberedningsmetode :-D



Det kan vist ikke gøres nemmere... tør medisteren, prik den med en gaffel... og rul bacon om. Sættes i en 200 grader forvarmet ovn i en time... herefter skruede jeg yderligere op for varmen (230 grader), og det endte med, pølsen sneg sig op på 1½ time i ovnen. Nu skulle man så måske tro, at den var blevet tør... men nej. Helt uden at lyve... jeg har aldrig fået en bedre medister :-D



11 kommentarer:

  1. :-D osse den fortrukne herhjemme, godt at du synes om den

    Og fed overskrift - ser en blotter-medister for mig :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha... 1000'ende tak L

      Nu vil dit billede sidde på nethinden, hver eneste gang...

      Slet
  2. Bacon optimere bare alt!

    - Anne

    SvarSlet
  3. Min vidunderlige søn har været på besøg hos mig i denne weekend, og i fredags fik jeg lokket ham til at lave medister efter din opskrift :-)

    Hvor smagte det bare himmelsk godt <3 Hjertelig tak for opskriften - det er bestemt ikke sidste gang, at vi laver medister på denne måde, for medisterpølse er en af min søns favoritretter :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg så glad for at vide søde Louise :-D

      Slet
    2. Du skal også vide, at takket være dig har jeg sat en del ønsker vedrørende mad på min ønskeseddel for 2015 - jeg har fået mod på at lave mad igen, fordi du viser mange gode ting, som ikke lader til at være super svære og komplicerede at lave. Hjertelig tak for det <3

      Slet
    3. Det glæder mig virkelig Louise.

      Nej... jeg lave ikke kompliceret, men mindre kan også sagtens gøre det. Hellere starte i det små, end slet ikke at starte :-D

      - Pia

      Slet
  4. Køre ALTID efter denne opskrift! Nu er retten bare omdøbt til John Dillermand i svøb ;-)

    SvarSlet
  5. Jeg laver kun den nu ,og det gør mine venner som jeg har givet opskriften til også. 🐺🦊😍

    SvarSlet