Farmors opskrifter fra 1946

lørdag den 29. april 2017

En dag på job

Normalt foregår min dag på jobbet i et hæsblæsende tempo... men forleden var jeg alene på skansen, da der kun var et enkelt kursus, der skulle servicers, så jeg tog mig tiden til at tage lidt billeder... omend kvaliteten ikke er den bedste, så meget tid havde jeg heller ikke.

Jeg arbejder i en skolekantine ud af tre... hvor vi dog overlapper, hvis det er muligt. En normal dag starter med, jeg møder ind 6.30... sætter kaffe over, tjekker personale kaffeautomat, gør ost, smør og marmelade klar til kaffevogne... og bager boller. Samt tager den sidste opvask fra dagen før.



Inden klokken 8 hvor biksen åbner, skulle jeg gerne have nået at stege bacon og kogt/pillet æg... og evt. lavet karry klar til dressing...



Fra klokken 8... er vi to der deles om kassebetjeningen, indtil vi lukker, samtidig med vi står for hver vores. Min afdeling er håndmadder og sandwich. I øjeblikke smører jeg også til en af de andre afdelinger... så det bliver små 42 stk. håndmadder.



Ca. 9.30... går sandwich-helvedet igang. Jeg smører... på en god dag uden ekstra bestillinger 65 stk. Der skal afbages flütes, skæres grønt, blandes dressing og fundet fyld. Flütesene skæres i tre... og pakkes i poser.





Klokken 11 skal jeg være færdig med sandwichene...  for der skal jeg sætte salatbuffeten på bordet. Det tager små 20 minutter. Salaten, varme retter og frokostanretninger står min chef for.



Når tiden er til det... skiftes vi til at bage kage. Normalt til 108 personer af gangen, når det "bare" er bradepandekager.

12.15 er det værste ryk forbi ved kassen... så der skal jeg have lavet dej til koldhævede boller til dagen efter. Hvis det er muligt, laver jeg til 2 dage... men det er ikke altid pladsen på køl er til det.



En "lille klat" dej... som giver små 50 boller...



Når det så er overstået... står den på daglig rengøring, oprydning, opvask, opfyldning, optælling af kasse og varebestilling... samt tjek af de næste dages bestillinger. 

Nu må jeg heller ikke glemme... vi har to pauser + at jeg kun har ca. 15 minutters overarbejde næsten hver dag. Der er nogen, der siger... at arbejde er løn i sig selv. Jeg er ialtfald ikke flov, når jeg hæver min... 


7 kommentarer:

  1. Jeg skal lige love for, at du har nok at se til på job. Hvor er jeg imponeret over al det, du når hver dag :-) Hjertelig tak for at give et indblik i dit job, det er spændende læsning <3 Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha... ja det ser måske lidt vildt ud, når det bliver udpenslet :-D

      Slet
  2. Du hviler da ikke på laurbærrene, når du er på arbejde! Fint indlæg 😊 Kan opskriften på de der boller lokkes ud af dig? De ser rigtig gode ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-D

      Jeg sætter lige linket ind på min "husmor udgave"

      http://udelukkende-rester.blogspot.dk/2017/02/koldhvede-rundstykker-med-trt-rugbrd.html

      Slet
  3. Så savner jeg da lige køkkenarbejdet igen, altså lige med undtagelse af travlheden for hænger jo hele tiden over hovedet.

    Tak for at få lov til at kigge med i din hverdag

    Hvor ser det dejligt ud - har I slet ingen varm/lun mad

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig har vi det søde Låvise... men den står min kollega/chef for og jeg valgte, kun at give Jer et indblik i, hvad jeg dimser rundt med/i ;-D

      Slet