Farmors opskrifter fra 1946

tirsdag den 16. januar 2018

Super lækker banankage


Jeg er ikke selv meget for banankage… jeg hader duften og syntes, den tit er meget klæg’agtig. Men… når min bedre halvdel står med store bedende øjne og 3 sorte bananer, så overgiver jeg mig.

Denne banankage er den, jeg syntes allerbedst om… den er fyldt med ”knas” og får den lov at stå til dagen efter, er den utrolig rig, svampet og absolut velsmagende.

Banankage
12 personer

Ingredienser
1 dl olie (raps)
150 g sukker
2 store æg
3 modne bananer (ca. 300 g)
50 g mandler
100 g mælkechokolade 36%
35 g mandelmel
1½ dl yoghurt
225 g hvedemel
½ tsk. natron
2 tsk. bagepulver
1,5 tsk. vaniljesukker
0,5 tsk. salt

Hak mandler og chokolade groft
Mos bananerne
Pisk olie og sukker godt sammen
Tilsæt æg og pisk grundigt
Vend yoghurt i massen
Sigt de tørre ingredienser og vend den våde masse grundigt i
Tilsæt banan… og derefter mandler og chokolade 
Bages i en størrelse 23 x 33 cm… ved 200g i ca. 30 minutter


Ingen kommentarer:

Send en kommentar