Farmors opskrifter fra 1946

tirsdag den 8. juli 2014

Bacon-løgringe


"Den breder sig som løgringe i vandet"... og siden jeg forleden så Klidmosters famøse opskrift med de smukkeste billeder af verdens absolutte skønneste "krydderi"... stærkt efterfulgt af bloggen Maden i mit liv... har jeg været solgt. Her var noget, jeg bare ikke kunne lade min næse gå forbi.

Mens de to andre helt overskudsagtigt havde lavet dip eller salsa til, valgte jeg, de skulle smages "on the rocks"... for lang tid i køkkenet betyder, kæresten smugkigger... og det var ikke meningen :-D 



Jeg lavede kun 4 ringe - 2 til hver... hvilket var alt for lidt. Vi sad begge totalt skuffede tilbage, med en følelse af, at være blevet snydt... og det på trods af, at der var meget andet på bordet, vi kunne spise... ha ha.

Jeg havde et middelstort løg... som jeg skar i tykke skiver
Poppede de inderste ringe ud, så der kun var to sammenhængende tilbage
Viklede derefter en skive bacon sirligt rundt om løgringene, som jeg lagde på en bageplade med bagepapir, for jeg gider nemlig ikke, gøre risten ren bagefter :-D
Dryssede lidt grill-krydderi over ringene... og så røg de i en 200 grader forvarmet ovn i omkring 30 minutter
Vendte dem en enkelt gang, da halvdelen af tiden var gået.



Kan du fornemme det?? Først duften af bacon... den fedtede fornemmelse, når du tager en ring med fingrene... den knasende sprødhed, når du forsigtigt bider til... efterfuldt af en blød indre masse... smagen af salt bacon, der blandes med sødmen fra løget... Jeg kunne nærmest høre englene messe: "Hallelujaaaaaa"


4 kommentarer:

  1. Nøøøøj. hvor ser det lækkert ud - de skal helt sikkert prøves :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte

      Og det var det :-D Dem må du ikke snyde dig selv for... eneste problem, de er stærkt vanedannende :-D

      - Pia

      Slet
  2. Århhhh..........jeg må snart i gang igen. Ingen vej udenom ;)

    Mange hilsner fra

    Anne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne

      Tro mig... jeg kan følge dig. De er gude-spise :-D

      - Pia

      Slet