Farmors opskrifter fra 1946

lørdag den 1. juni 2013

Stegte mælkebøtteknopper

Ok… man skal altså holde, mens legen er god K og det var den, da jeg lavede mælkebøtte sirup. De gyldne dråber på en lækker vanilje parfait, så findes det bare ikke bedre J

Men det er en helt anden snak. I bogen ”Naturens spisekammer” står der også nævnt, at man kan stege mælkebøtteknopper og bruge dem sammen med andet grønt, så selvfølgelig skulle det lige afprøves.

Jeg gik på jagt i haven… og stoppede, da jeg havde en pæn lille håndfuld.

Lagde dem i letsaltet vand i 30 minutter, inden de fik lov at dryppe af… før de røg på en glohed pande med en anelse olie, hvidløg og salt. Lagde dem på fedtsugende papir… inden jeg dryssede dem over dagens salat. Vupti…

Spændende ikke sandt?? Neeejjj… tro mig, det var det overhovedet slet ikke (efter vores smag) det var besk, bitter og totalt for underligt.

Ideen er med at spise fra naturens spisekammer, syntes jeg er god, så på trods af en traumeoplevelse, skal der mere af den slags på bordet… ha ha… og ukrudt har vi mere end rigeligt af.


Følg mig via Bloglovin' J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar