Farmors opskrifter fra 1946

torsdag den 6. juni 2013

Tømmermandsmad


Skal være fed, salt og snasket… bestilles til udbringning og smage som ”gamle minder”. Her på matriklen betyder det: ”Grillkylling med fritter” fra den lokale grill-smed, som jeg efterhånden har handlet samme menu ved, de sidste i alt fald 15 år. Den skal bare direkte på bordet i kassen, en gaffel og en våd stofserviet… så der serveret.

Meeeen… det er nu ikke som i gamle dage mere. (Eller også er det bare meget længe siden, vi har bestilt kylling efter en ”våd” lørdag) Kylling og fritter er overdænget med…? Et eller andet grillkrydderi, i stedet for bare salt. Og salaten… aarrgh… det har de før gjort bedre. En håndfuld iceberg, en tomatbåd og en skive agurk skåret i to… og så selvfølgelig dænget til i en eller anden dressing. Men okay… en sjælden gang imellem, er det bare det, der skal til J

Nu ligger landet så sådan, at vi altid får de to kyllingebryster (uden skind) tilbage. Selvfølgelig smider vi dem ikke ud, men de ender som min absolutte favorit Stop Spild Af Mad menu. Aftensmad med kyllingerester smager så englene synger.

I øjeblikket kaster jeg ikke ligefrem de mest kreative menuer omkring mig. En arbejdsdag med censorfrokoster på 8-9 timer + en fyreseddel i hånden… orker jeg det overhovedet ikke. Derfor… stilhed på bloggen…

Arrgghhh... så er der problemer med billederne igen, forsøger igen senere... hmprfffff. Er der andre, der har problemer???????????

Ingen kommentarer:

Send en kommentar