Farmors opskrifter fra 1946

lørdag den 5. april 2014

Coleslaw


Forleden da jeg lavede pulled pork, havde jeg også lavet en coleslaw til, den gamle traver... jeg altid laver. Troede egentlig den allerede var her på bloggen, men så har den gemt sig godt, for finde den... kan jeg ikke :-D

Til 2 personer:

2 dl snittet hvidkål
2 dl revne gulerødder
1½ dl mayonnaise
1-2 spsk. eddike
1-2 spsk. sukker
1 knivspids salt

Mayonnaise, eddike, sukker og salt piskes godt sammen. Og smages til.
Gulerødder og hvidkål vendes med dressingen.
Lad trække minimum 30 minutter.

Nej... det er ikke en fedtfattig udgave, men den smager nøjagtig, som jeg kan huske, den gjorde på grillbaren, første gang jeg smagte coleslaw. Jeg har forsøgt mig med creme fraiche... men det er altså overhovedet ikke det samme. 

Skulle du kede dig i løbet af weekenden... så smut forbi min anden blog "Udelukkende rester". Her kan du deltage i min ½ års give-away om den store bagebog 2 fra Amo.


5 kommentarer:

  1. Tak! ;o)
    Jeg har brugt opskriften med creme fraiche og sennep, men synes at den smagte forkert... Tænkte at der skulle eddike til, med vidste ikke hvor meget..

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elena

      Håber min opskrift kan hjælpe dig til at finde din favorit.

      - Pia

      Slet
    2. Nu har jeg prøvet din opskrift - det er klart min favorit :o)

      Slet
    3. Hej Elena

      Weee det er jeg glad for :-D

      - Pia

      Slet
  2. Hej Pia!

    Din blog har fanget vores opmærksomhed på grund af kvaliteten af de opskrifter. Vi ville være glade, hvis du ønsker at deltage i Findeopskrifter.dk, så vi kunne oprette forbindelse til den.

    Findeopskrifter.dk er en søgemaskine, der samler de bedste danske madlavning blogs fra internettet.

    Flere hundrede blogs er allerede registreret her og drage fordel af den trafik, vi sender til deres websteder.

    For at deltage Findeopskrifter.dk, bare gå til http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Hav en dejlig dag!

    Med venlig hilsen
    - Elin, Findeopskrifter.dk

    SvarSlet