Farmors opskrifter fra 1946

tirsdag den 22. juli 2014

Golden House Randers - igen

Kæresten og jeg har igen været med mine forældre på Golden House. Denne gang var anledningen, at min søde mor bliver 75 år i slutningen af august... og de har besluttet sig for, at dagen skal fejres der. 

Vi havde lovet at hjælpe med at sammensætte en menu, for far ville under ingen omstændigheder spise af "mad-truget", som han så flot kalder buffeten... ha ha ha. Jeg kan nu godt følge ham, selvom det så afgjort havde været det nemmeste.

Men... det er nu altså ikke helt nemt at sammensætte en menu, når der skal tages højde for unge, gamle og nogen der bare ikke vil spise noget, der lever i vand. Hmmm!! Det lykkedes os nu meget godt, selvom der var en del sprogbarrierer... lidt mere om det senere.


  
Til forret valgte vi hønsekød suppe... en lækker sag på den kinesiske måde, med rigeligt hønsekød, tilpas krydret... men ikke mindst brændvarm fra start til slut. Det var guf :-D



Som mellemretter blev vi foreslået en De luxe forårsrulle med oksekød og Kyllingspyd og rejer med sur-sød sauce. Begge dele smagte utroligt dejligt... rejerne på spyddet var gude-spise... tror faktisk, jeg kunne have nøjes med en stor balje-fuld af dem :-D

Men så kom problemerne... rejer lever i vand, så enden blev, at spydene bliver med udelukkende kylling den dag. Piiiv

Næste problem... ok jeg havde måske ikke været helt fair, for jeg havde valgt at sige fra starten, at en af gæsterne har skaldyrs allergi, selvom det faktisk kun er afsky. Og hvad sker der så?? Så er der også rejer i forårsrullen... det må da bare ikke ske vel??

De luxe modellen valgte vi fra, ikke at den på nogen måde var dårlig... den var simpelthen bare alt alt for stor. Så det bliver 5 mini vegetar forårsruller i stedet for.



Den ene hovedret faldt valget på oksekød med champignon og porrer... tilpas krydret, mørt oksekød og kæmpestore champignon stykker :-D



Anden hovedret... min absolutte højdespringer... andesteg med ananas i sur/sød sauce. Det var så goooodt. Jeg havde frygtet, det måske ville være dåse ananas, men det var den rigtig varer :-D Til begge hovedretter serveres ris.

Skulle jeg sætte en lille bitte finger... så er det manglen på salat af en eller anden slags, men der er nu ikke fare for, der er nogen, der går sultne fra bords.

Desserten den bliver enten is eller Irish coffee... men det valgte vi at springe helt over til "prøve-smagningen"... der var simpelthen ikke mere plads og vi løb nærmest skrigende ud, da vi blev efterfulgt af en tjener, der insisterede på... at det hørte med til menuen. 

En skøn menu... syntes jeg... til "sølle" 138,-

Ihhh hvor jeg altså syntes, det er sejt at mor og far ikke bare vælger den gængse danske suppe, steg og is :-D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar