Farmors opskrifter fra 1946

mandag den 2. september 2013

Pizza-bund med bagepulver


September måned er operation tøm og få ryddet op i fryserne måned. Og jeg savlede i den grad over pizza. Normalt ville jeg helt sikkert have haft en købe-bund liggende, men ikke denne gang... og gær havde jeg heller ikke noget af, så jeg måtte ty til andre midler.

En pizza-bund:

4 dl mel
1½ dl vand
2 tsk. bagepulver
2 spsk. olie
½ tsk. sydesalt

Alle ingredienserne blev æltet godt sammen og dejen rullet ud. Hvorefter jeg forbagte bunden i 8 minutter ved 200 grader.



Efter forbagning kom jeg fyld på efter alle kunstens regler... fyld som bestod udelukkende af rester fra fryseren + tomater og løg. Smurte kanten med en anelse olie, så den kunne blive knasende sprød. Pizzaen bagte jeg yderligere i 20 minutter.



Note: Bunden blev lige som vi bedst kan lide den, dejlig sprød... om dog jeg godt kunne have brugt lidt mere smag i den. 

Når det er så nemt... mon så ikke, jeg for eftertiden går forbi de færdiglavede i Rema??

2 kommentarer:

  1. love-it... perf fucking pizzadej! I wanna be your lover! så er det sagt!

    SvarSlet