Farmors opskrifter fra 1946

torsdag den 9. maj 2013

Salater til konfirmation

Alle opskrifter er til 40 personer

Tzatziki:
 
4 revne agurker, drysset med 1 spsk. salt. Får lov at trække en ½ times tid, inden de hældes til afdrypning i et dørslag (jo længere jo bedre)
½ liter creme fraiche 18% rørt sammen med 4-5 fed pressede hvidløg
Agurker + dressing røres sammen og smages til med salt… når det har fået lov at trække i køleskabet

Tomatsalat:
 
10-15 solmodne tomater (billedet et gammelt et fra bloggen, her er de absolut ikke solmodne) i skiver
6 pakker mozzarella a’ 125g i skiver
3-4 rødløg grofthakket
Salt og peber
Læg tomater og mozzarella taglagt, kværn en anelse salt og peber over… og top med rødløg. Skal serveres ved stuetemperatur.

Broccolisalat:
 
Finder du her og ganger med 4... rist evt. 500g bacontern og vend i umiddelbart før servering.
Note: Hæld dressingen i grønsagerne lidt af gangen… ikke omvendt. I denne størrelsesorden, er det muligt der er for meget dressing, men det er en smagssag

Bønnesalat:
Finder du her. Denne gang skal du dele med 2

Blandet grøn salat:
Note: I min verden… burde den slet i forefindes på et buffetbord, den bliver alligevel aldrig spist. Men når det så er sagt, er det den mest perfekte reste-bruger… desuden giver det fylde på bordet.
Jeg brugte: 1 iceberg, en lille slat rucola, endeskiverne fra tomaterne, lidt blomkål buketter, rødløg i skiver, ½ pose frosne ærter, ½ pose frosne majs og 1 agurk. Tro mig… der er mere end rigeligt.

De øvrige opskrifter til konfirmationen, lægger jeg ind under etiketten: Mad til mange
Følg mig via Bloglovin' J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar