Farmors opskrifter fra 1946

tirsdag den 11. februar 2014

P-tærter med skumfiduser og beer nuts


Åhhh... jeg har seriøst den ondeste selvskabte kvalme :-/ Hvorfor er det, man jeg lige skal slikke spartlen, når jeg har haft gang i smeltet chokolade?? 

Kæresten havde været i Tyskland... og et af indkøbene var P-tærter.


Fedt nok... bortset fra de slet ikke smager, som jeg syntes, jeg kunne huske, med det resultat... han har fået lov at spise dem alle sammen, undtagen den... jeg brokkede mig højlydt over :-/ "Kan du måske gøre det bedre?" var hans kommentar. Hmm?? Var den mon med bagtanke??

Ialtfald har jeg rodet rundt på nettet i håb om, at finde lige nøjagtig den fremgangsmåde, der kunne få ham til at falde i svime... og her er så min fortolkning af hjemmelavede P-tærter:

200g mørk overtrækschokolade
80g skumfiduser
100g beer nuts
½ stang vanilje

Køb mini skumfiduserne... det gør alting meget nemmere og knap så klistret. Har du fået fat i de store... så klip dem i 5-6 mindre stykker.

Smelt chokoladen tilsat korn fra en ½ vaniljestang over vandbad.

Vend hurtigt nødder og fiduser i chokoladen og stil dem på en bageplade med bagepapir.

Sæt til afkøling... og lad i mellemtiden være med at slikke spartlen, selvom det kan være svært. Du fortryder det :-D

Note: P-tærter som jeg husker dem... er det ikke. Sikkert på grund af den manglende fransk nougat... men gode, det er de.


2 kommentarer:

  1. Hejsa, det glæder mig at høre fra dig og din optimistiske tilgang til mine opskrifter. Jeg kan se at du er flittig med at poste dine ugentlige retter:) Jeg mangler i øjeblikket lidt motivationen så derfor ikke så meget nyt fra mig.

    Hilsen
    King Kok

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej King kong :-D
      Jeg glæder mig ialtfald til du får lidt mere motivation.
      - Pia

      Slet