Farmors opskrifter fra 1946

mandag den 21. januar 2013

Boller med soltørrede tomater og basilikum nr. 2

Da min opskrift på Boller med soltørrede tomater og basilikum i et stykke tid har ligget på listen over de 10 mest læste, fik jeg selv lyst til at lave dem igen… og da jeg ikke lige stod med alle ingredienserne, måtte jeg improvisere. Det blev de ikke ringere af J

25g gær
2 dl håndvarmt vand
2 dl ymer (udskiftet med sødmælk)
150g rugmel (udskiftet med fuldkorns speltmel)
400g hvedemel
1 tsk. sukker
2 tsk. salt
75g soltørrede tomater i olie + 2 spsk. olie
1 stor håndfuld frisk basilikum

Desuden trykkede jeg bollerne ned i solsikkekerner, penslede dem med et sammenpisket æg i stedet for olie fra tomaterne, dryssede lidt med salt og solsikkekerner.

Fremgangsmåden kan du læse her.  J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar