Farmors opskrifter fra 1946

tirsdag den 22. januar 2013

Tjek din fryser

Jeg har før skrevet om, jeg er en anelse nørdet omkring mine frysere. Men det sidste lange stykke tid, har jeg ignoreret en ellers gangbar tjekliste, med det resultat… at jeg har købt ting, jeg havde på lager. Øv K

Nu er der styr på det igen. Vi stod i går på hovedet i dem begge… og når vi var i gang, kunne vi ligeså godt afrime dem. Til kummefryseren har vi indkøbt stablekasser, så de forskellige ting, har deres egen… i stedet for det ligger i en uoverskuelig dynge i bunden af fryseren.

En anden god grund til en fryser-liste er madplaner. Det handler for vores vedkommende om, at få brugt det ”gamle”… før vi køber nyt, (selvom jeg tit og ofte falder for fristelsen J) Projekt mad-budget har nået en anden dimension, nu skal der spises op J Det går i øvrigt rigtig godt med at bruge løs af indkøbte varer. Det giver en del Stop Spild Af Mad menuer, men det er dog trods alt sjældent, vi får samme mad 2 dage i træk. Se f.eks. her, hvor forskelligt mad en råvare kan give.

Hovsa… kan jeg høre snorkelyde?? Eller gabte du bare??  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar