Farmors opskrifter fra 1946

søndag den 28. april 2013

3 x parfait

En lækker ”is”, der kan laves uden ismaskine… det kan jeg godt lide (Sagt på Rune Klan’sk)J

Grundopskrift:
1 dl pasteuriserede æggeblommer
4 spsk. sukker
½ liter fløde

Nougat varianten er klart min favorit. De knasende lækre mandler, som laves af: 75g sukker og 50g smuttede og hakkede mandler er så lækre.

Men… jordbær varianten er nu heller ikke sådan at kimse af. Her skal grundopskriften bare tilsættes 400g jordbær blendet med 100g sukker.

Rosinen i pølseenden er selvfølgelig: Vanilje varianten. Her bruger jeg 1-2 stænger vanilje, hvor jeg gnider kornene ud i sukkeret, inden det piskes sammen med æggeblommerne.

At lave ”isen” selv, er helt bestemt besværet det hele værd. Tager jeg ikke meget fejl, vil der komme flere varianter på bloggen inden så længe.

Følg mig via Bloglovin' J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar