Farmors opskrifter fra 1946

lørdag den 20. april 2013

Tunfrikadeller


Atter en fredag… hvor jeg kunne tage en stor portion frisk dåse-tun med hjem fra job J Jeg delte med en glad Gizmo og besluttede mig for, at lave tun-deller af resten.

300g drænet dåse-tun
100g kogte og mosede kartofler
1 lille finthakket løg
1 æg
2 spsk. mel
1 tsk. salt
½ tsk. timian
½ tsk. chiliflager
1-2 dl mælk

Rør en fars af alle ingredienserne og sæt den på køl i 1 time.

Steg dellerne (ca. 10 stk.) i rigeligt smør ved middelvarme i 5-6 minutter på hver side.

Note: Jeg blev faktisk overrasket over, hvor gode de blev. Havde vist forventet, at de ville virke tørre, men det var slet ikke tilfældet. Rigtig nem og velsmagende aftensmad til de dage, hvor man igen har glemt at tage noget op af fryseren.


Følg mig via Bloglovin' J


Ingen kommentarer:

Send en kommentar