Farmors opskrifter fra 1946

søndag den 10. marts 2013

Avocadocreme



Når jeg ser X-faktor i husalteret, vil jeg gerne have nemt aftensmad… og af den slags man ikke får galt i halsen, når den skønne Blachman, river tæppet væk under deltagerne med sine markante meninger.

I køleskabet havde jeg to modne avocadoer, en slat creme fraiche, en pakke med røget lakserester, citron, et kogt æg og to slags cavi-art... og en håndfuld rejer

I princippet kan man overhovedet ikke kalde det en opskrift, for enhver hattenål kan finde ud af at bikse sådan en mad sammen… men det blev en creme, jeg bare må gemme til senere brug.

Nedenstående skal bare moses sammen… og lad evt. stenen blive i cremen… læser jeg tit… så bliver cremen ikke brun. Meeeen… det passer nu ikke, så lav den umiddelbart før den skal på bordet.

2 modne avocadoer
3 spsk. creme fraiche 18%
1-2 tsk. citronsaft
Salt og Santa Maria's roasted garlic & pepper

Der hersker slet ingen tvivl om, at jeg snart skal have den ægte guacamole på bordet. Smager den bare en halv gang bedre… kommer englene til at synge højlydt under harpespil. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar