Farmors opskrifter fra 1946

onsdag den 17. juli 2013

Galia is


Jeg havde forkøbt mig i billige galia-meloner, som endte med at blive så overmodne, at jeg faktisk overvejede at smide dem ud. Dog er jeg så dedikeret til Stop Spild Af Mad, at det ikke var en mulighed J

600g melon (kød) uden kerner
300g sukker
Saften fra 1½ citron
1½ dl piskefløde

Rør sukker og citronsaft sammen og smelt det over svag varme og omrøring. Smelt i ca. 5 minutter over varmen uden det tager farve.

Kom melonkødet og sukkermassen i en blender og blend.

Pisk fløden til flødeskum og rør det omhyggeligt i melonmassen.

Kom det hele i en skål og stil det i fryseren.

Rør med jævne mellemrum i massen, til isen er frossen.

Isen serverede jeg med granatæblekerner og mælkebøtte sirup

Super forfriskende sluch ice lignende is med masser af melonsmag.

Som kronen på værket… basilikum-jordbær med en klat flødeskum. Min absolutte favorit dessert… så var den søde tand tilfredsstillet J

Følg mig via Bloglovin' J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar