Farmors opskrifter fra 1946

søndag den 14. juli 2013

Chokolade muffins med mandler


Jeg er vist seriøst kommet i en muffins-krise J I alt fald er det dem, jeg falder i svime over i øjeblikket. Det er nemt, hurtigt og skønt med lidt sødt til fryseren… men det nåede disse skønne muffins dog ikke.

Jeg ledte på nettet efter en opskrift uden æg… for dem havde jeg nemlig ikke flere af. Og faldt over Pias blog Opskrift-kage.dk... I øvrigt en blog, jeg kommer til at besøge mange gange i fremtiden, den er stopfyldt med lækkerier til den søde tand.

Min udgave ligger ikke langt fra den oprindelige opskrift, som du kan finde her, men her altså mit bud J

175 g mel
175 g sukker
50 g kakao
2 tsk. bagepulver
2 tsk. vaniljesukker
3 dl skummetmælk
2 spsk. rapsolie
50 g grofthakket chokolade
50 g grofthakkede mandler

Bland de tørre ingredienser i en skål

Tilsæt mælk og olie og rør dejen glat

Tilsæt hakkede mandler og chokolade

Hæld dejen i muffins forme og bag ved 200 grader i 15-20 minutter

Prøv med en strikkepind om kagerne er færdige… hænger der dej ved, skal de have lidt længere tid.

Mere lækre og luftige chokolade muffins med mandler skal man lede længe efter… men om der skal glasur eller en form for anden toppings på, det er en smagssag. Jeg gør ikke selv i nogen af delene, selvom jeg syntes, det ser virkelig flot ud… det kan alligevel godt blive for sødt J

Hvad med dig?? Pynter du dine muffins, når de ”bare” skal bruges som hverdags kager??

Følg mig via Bloglovin' J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar