Farmors opskrifter fra 1946

tirsdag den 8. november 2011

Kærnemælkssuppe


Noget mad kan virkelig give mig traumer for livet og den liste befinder kærnemælkssuppen sig på. At jeg så gav mig i kast med at lave den alligevel, det er ubegribeligt. Undskyld mit ordvalg og sammenligning… men jeg syntes nu, det mindede om baby-gylp.
Kæresten var lykkelig, det bragte ham tilbage, til dengang han var spejder. Så nu takker jeg mine forældre for, at jeg aldrig har været spejder J
Kærnemælkssuppe
1 portion

5 dl Kærnemælk
1 spsk. Maizena
1 stk. Æggeblomme, pasteuriseret
2 tsk. Sukker (melis)
1 tsk. Citronsaft
2 spsk. Rosiner

Pisk æggeblommerne med sukker til tykt skum… og stil til side.
Hæld det meste af kærnemælken i en gryde og varm op.
Rør maizenamel op i ca. ½ dl kærnemælk og hæld det i gryden.
Lad suppen koge et par minutter og tilsæt så citronsaft. Sluk for blusset.
Tag nu lidt af den varme suppe og pisk i æggemassen.
Bliv ved indtil æggemassen er lun.
Hæld den i suppen og rør godt.
Server med en håndfuld rosiner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar