Farmors opskrifter fra 1946

mandag den 12. marts 2012

Nakkekoteletter m. tilbehør


Suk!! Der her været lidt stille her på Mini-hakkeren… skrantende helbred og 1000’ende gøremål, gjorde kål på mig. Men nu er jeg ved at være ovenpå igen J

Jeg har ikke lavet de store kolonariske armbevægelser… men der har været mad på bordet, næsten hver dag J

Koteletter… i min verden er alm. fadkoteletter nok noget af det mest kedelige, der findes. Jeg vil have fedtmarmoreringer, så her er det nakkekoteletter, der står på programmet, når vi skal smovse.

De skal bare lige krydres med salt, peber og paprika… steges i rigeligt smør til de er gennemstegte og møre. Det er godt og vel 5-6 minutter på hver side. Det resterende fedtstof på panden… agerer smørsovs til kogte kartofler.

Dertil… en let salat, som denne gang bestod af blandede blade, gulerod i strimler, løg og snakpeber i skiver… vendt i en smule olie/citron- dressing. Humus … gør underværker til alt mad J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar