Farmors opskrifter fra 1946

mandag den 16. januar 2012

Gamle Ole's pizza


Hjemmelavet pizza… det er bare så meget bedre end købe-pizza. Dog er jeg så magelig, jeg ikke selv gider lave bunden, så den bliver købt fra køl J

Jeg har på nuværende gang i operation: ”Tøm fryseren”… og der er sandelig nok at tage af.

Fra fryseren blev der fisket en millionbøf rest, lidt skinke pålæg… men ikke mindst en stor portion oste klumper op. Jeg fryser altid rester af ost ned, når den er blevet træls at skære af… eller jeg bare simpelthen ikke gider den mere. Det bliver den dog ikke uspiselig af J


Frem med express rivejernet… og der blev revet ost til den store guldmedalje. Det er sandelig noget andet end revet pizzaost fra pose. Smag, duft og smelte egenskaber… ingen tvivl om, her snakker vi lageret ost J


Nå… tilbage til pizzaen. Først kom der lidt millionbøf på… og selvfølgelig ost.

Godt med rå løg, friske champignon og skinke pålægget… og selvfølgelig rigeligt med ost.


Normalt ville jeg bruge en fortyndet pesto som mit hemmelige våben… men jeg havde ikke lige noget på lager og heller ikke noget at lave af… så det blev til hvidløg, sambal oelek og olie. Godt blendet sammen og tilført pizzaen i moderate mængder.


Husk: Sambal oelek er stærk… det fandt kæresten ud af… da han kækt slikkede teskeen ren for den sidste dråbe af sambal oelek. Mundvandet løb bogstavligt talt i stride strømme… ha ha. Jeg tror alligevel ikke, han får det påfund igen J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar