Farmors opskrifter fra 1946

søndag den 8. januar 2012

Sennepssild med ravigottesauce


Jeg får nyhedsbreve fra SuperBest… og da jeg havde taget sildefileter op af fryseren, kunne det ikke passe meget bedre. Der var nemlig en opskrift på Sennepssild med ravigottesauce og selvfølgelig skulle den da afprøves J

Ingredienserne havde jeg… bortset fra dild, så der brugte jeg persille.

1 kg små kartofler
400 g sildefileter
Ca. 2 spsk. dijonsennep
Frisk dild (persille)
Rugmel
Flydende margarine (eller olie og smør) til stegning
Friskkværnet peber
3 dl Miracle Whip Light 1,5%
50 g kapers
1 løg, finthakket
1 bdt. frisk, hakket dild (persille)

Retten som jeg lavede den.

Sildene blev skyllet i koldt vand og finnerne klippet af.


De blev smurt med sennep, krydret med peber og drysset med persille.

Så blev de foldet sammen og fæstnet med tandstikker.

Hvorefter de blev vendt i rugmel… desværre glemt jeg at krydr med salt, så de blev en anelse ferske.

De blev stegt i margarine.

Ravigottesaucen… Miracle Whip blev rørt sammen med kapers, hakket rødløg og persille.


Serverede kogte kartofler og tomatskiver til.


Konklusion:

Sildene… de blev rigtig gode, de kunne godt have taget en del mere sennep… og som før sagt, de skulle have været krydret med salt, men det kan klares ved bordet.

Ravigottesaucen… den var efter min mening tæt på uspiselig. Den var alt for syrlig… men med cremefraiche i stedet for Miracle Whip, tror jeg til gengæld, den vil være rigtig god.

Med små finjusteringer… helt klart en ret, der kommer på bordet igen J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar